Day ONE

5 ore cu trenul Bucuresti - Constanta. 1 ora cu un autocar obosit Constanta - Mangalia. Apoi pana la Vama veche inca putin... In vama, am schimbat bani si am ramas blocati acolo, pentru ca autobuzele bulgaresti circulau pana la ora 14 si noi am ajuns la ora 15. Era soare, dar frig, pustiu in vama, cateva masini treceau din cand in cand. Pe jos nu aveam cum sa mergem (sunt 62 de km pana in Balchik) si am luat un taxi, care intamplator trecea pe acolo! Am avut noroc!

Am cunoscut un domn foarte dragut care "rupea" putina romana, putina engleza... si care ne-a luat modesta suma de 45 de leva pana in fata hotelului (90 de lei). A meritat fiecare banut!

Ce sa zic?! Drumul de la granita la Balchik este extrem de placut. Este tara liliacului si a energiei eoliene. In viata mea nu am vazut atat liliac inflorit - paduri intregi (tinand cont ca sunt florile mele preferate - primirea bulgareasca a fost de exceptie:))! Am ajuns intr-o ora si am intrat in Balchik pe niste stradute intortocheate si abrupte. Iar dupa cateva intoarceri, in fata noastra s-a deschis un peisaj de vis! Un golf cu casute de poveste, intre cer si apa!

Initial nu prea iti vine sa-ti crezi ochilor, insa de aproape e si mai spectaculos!

Un hotel micut, cochet. La receptie ne-a intampinat zambitoare o doamna care mi-a gasit rezervarea imediat si mi-a luat datele de pe buletin. Doar mie! Fara sa completez nimic, fara sa platesc... Relaxant!

Etajul 2. Din pozitionarea hotelului nu banuiam nimic, insa cand am deschis usa, aproape mi-au dat lacrimile. O imagine pentru care nu s-au inventat cuvinte sa o descrie. Un perete al camerei (extrem de luxoase!) este din sticla si se vede marea si cerul in toata splendoarea lor. In dreapta poti zari castelul, iar in stanga docurile si cateva iahturi ancorate.

Este un spectacol al naturii continuu. Nu te poti obisnui cu asa ceva. Fiecare nor, fiecare val au mereu alta nuanta, alta forma. As putea sa stau zile intregi in pat si sa privesc marea si cerul ca pe cel mai desavarsit act de creatie. Barcile de pescari din departare, vaporasele, randunelele care si-au facut cuib in balcon, falezele intinse pana in inima marii, totul este spectaculos!

Am iesit sa mancam la restaurant Hemingway. Destul de scump daca tii cont ca am platit 25 de leva pe doua pizza si doua beri Stela. Dar daca te gandesti ca restaurantul este complet din sticla, se afla exact pe plaja langa docuri, iar servirea este excelenta, parca te gandesti ca la noi totusi ar fi fost mai scump... Pizza nu mi-a placut, amandoua aveau muuulti castraveti murati:))

Asta e impresia pe care o am dupa doua zile: ca oamenii sunt relaxati, prietenosi, zambesc mai mult decat romanii, se straduiesc sa isi faca treaba excelent, dau restul pana la ultimul banut (fisa:) si cer preturi foarte fair pentru serviciile oferite! Daca as face o comparatie intre cele mai tari hoteluri unde am innoptat (Marriott, Ruia- Poiana Brasov, Unirea- Iasi si Valeo- Balchik), nu as alege Valeo pentru vederea spectaculoasa, ci pentru intimitate, lux, caldura, curatenie, preturi decente pentru servicii de inalta calitate, spatiu, minibar, pat, balcon, baie, MTV-ul bulgaresc..:))) Cred ca ati inteles ideea.