Brasov - "orasul-sarbatoare"

Am ajuns in Brasov intr-o dupa-amiaza fierbinte de inceput de iunie. Piata Sfatului s-a infatisat privirilor noastre pe fondul verde, uluitor al padurilor de pe Tampa. Oameni veseli petreceau la terasele elegante de pe celebra strada a Republicii, intr-un numar covarsitor. Agitatie, frumusete de nedescris, caldura, soare, flori, bucurie si, peste tot, un verde profund, relaxant, captivant - asta am gasit in Brasov, un adevarat "oras-sarbatoare".

Francezi, americani, englezi, germani si suedezi beau impreuna la o terasa din centrul vechi uimindu-se in toate limbile pamantului de frumusetea locurilor. Am zambit... Da, sunt romanca si sunt mandra de acest lucru!

Nu am mai fost in Brasov de mult, dintr-un ianuarie geros cand mi-am aniversat ziua de nastere. Stiam Brasovul acoprit de zapezi, alb, maiestuos. Acum am avut parte de o adevarata surpriza. Orasul de la poalele Tampei este atat de frumos invesmantat de vara, de vacanta, incat te simti intr-o alta lume aici: mai exotica, mai plina de viata, mai colorata.

Am strabatut Republicii si am patruns printr-o bolta de piatra intr-o curte interioara. Brusc zgomotul strazii s-a atenuat si ne-a intampinat parfum de iasomie si trandafiri. Racoare, liniste si un romantism cald, din alte vremuri.

Cand am patruns in camera noastra de la Casa Albert (care ne-a gazduit si sustinut proiectul cu generozitate si entuziasm) m-am simtit din nou copil. Candva, acum multi ani in urma, am locuit intr-un apartament de vis, in dealul Copoului din Iasi. Mobila veche, mirosul trandafirilor si a pudrei bunicii mele elegante, lemnul scump al podelelor, patul imens cu asternut din olanda alba - toate mi-au revenit fulgerator in minte, starnite de luxul asezat, boem, din alta epoca, al camerei portocalii din Casa Albert.

Seara am iesit la o plimbare prin oras, obositi, dar fericiti sa vedem atatia oameni relaxati, care se bucurau de fiecare clipa. Am mancat o inghetata si ne-am indreptat spre camera noastra de poveste.

A doua zi am urcat cu telecabina la Restaurantul Panoramic si am strabatut traseul prin padure pana la terasa Belvedere, am facut poze si am stat de vorba cu angajatii localului, care ne-au servit cu bere rece de Brasov, ne-au pus muzica si, in general, au tinut deschis doar pentru noi:)

Brasovul privit de la 900 de metri este superb, insa parca tot jos, pe stradutele lui complicate, pe langa hotelurile si terasele noi, frumoase, imi place mai mult.

Seara am luat o cina rapida, am stat pe toate bancile din Parcul Eroilor, am conversat cu oamenii adunati in Piata Sfatului sa se racoreasca la fantanile arteziene si am incheiat cu o bere pe terasa de la Casa Albert.

In ultima zi a calatoriei noastre, am fost la Catedrala Ortodoxa din Brasov - care m-a uimit cu o curte interioara plina de flori si porumbei ce isi faceau cuib pe icoane - am mers pe strazi laturalnice, am masurat cu bratele peretii Strazii Sforii, am admirat Poarta Ecaterina, librariile aflate la etaj in case cu o arhitectura impresionanta, am mers la Biserica Neagra, am baut un frape la Pizza Romana (o terasa eleganta din centru) si am luat pranzul la Restaurant Transilvania (o mancare incredibil de buna, la preturi mici, mici:).

Cu parere de rau, ne-am indreptat spre gara. Oboseala si caldura si-au spus cuvantul. Insa visele noastre vor fi mult mai bogate de acum inainte... Si, da, Brasovul este un oras unde sa traiesti, sa scrii, sa cresti copii, un adevarat "oras-sarbatoare".

Fotografiile sunt realizate de Vlad Semen cu ajutorul Nikon Romania!

Va invit sa urmariti campania "Aleg Romania!" in live streaming text & foto pe Facebook/ Eurolines!

CITESTE SI:

Cluj - un oras nou, glamour, cosmopolit

Timisoara - orasul de care m-am indragostit nebuneste