Sibiu - un oras medieval cu accente moderniste

Am fost "avertizata" ca Sibiul este unul dintre cele mai frumoase orase ale Romaniei. Am avut asteptari mari, foarte mari. Insa, din pacate, eu nu ma potrivesc cu acest oras, nu-mi trezeste emotii, nu a reusit sa ma faca sa vibrez. Stiu, suna ciudat. Sibiul este un oras grozav! Insa eu raportata la el nu insemn nimic...

Am ajuns in Sibiu tarziu, in noapte. Am parcurs drumul de la gara spre centru uitandu-ma mirata in jur. "Unde e minunea?", ma tot intrebam. Am urcat stradute pietruite spre locul de unde se auzea muzica si parca i-am recunoscut vocea lui Chirila. Aveam dreptate...

In Piata Mare canta Vama - era ultima zi a Festivalului de Teatru. Era frig, batea vantul puternic, erau atat de multi oameni in piata, incat te copleseau. Eram cu rucsacul in spate, as fi vrut sa stau, as fi vrut sa merg mai departe spre hotel. Lumea nu se inghesuia, terasele erau pline, atmosfera estivala.

Oboseala a invins. Am strabatut centrul pana la Hotelul Continental Forum, ne-am cazat intr-un decor ultra modernist si ne pregateam de culcare. Atunci am avut parte de unul dintre cele mai tari spectacole din viata mea.

Exact despura gemului de la camera a inceput focul de artificii. Stateam la ultimul etaj, iar sarjele colorate de foc si lumina se prelingeau pe peretii nostri, zgomotul era asurzitor, primirea fabuloasa.

Am ramas muti de uimire. Frumusetea nu se poate explica in cuvinte, ar fi de prisos. Energia valurilor de artificii s-a transmis prin totii porii, in minte si suflet.

Dimineata, dupa micul dejun de la hotel, am plecat sa descoperim Sibiul, insotiti de prietena noastra, Diana. Am strabatut pietele vechi, am fost in crasme subterane, am admirat cladiri elegante si ne-am racorit in parcuri.

Am incercat sa cuprind intr-o singura poza bisericile, Brukenthal-ul, trecatorile ascunse, scarile interminabile, cladirile refacute, arhitectura medievala, acoperisurile rosii ale caselor, piatra spalata de ploi si viscole, copii iesind de la scoala intr-un oras istoric, cofetariile si terasele elegante, mirosul aspru al vantului, muntii albi de zapada din departare, personajele ciudate clatinandu-se pe strazi imbatati de vise. Concluzia? Combinatia mi se pare mult prea mult pentru mine...

Da-mi un oras medieval linistit, cu porti de zambete si soare, si voi fi incantata. Insa daca adaugi la aceste minunate creatii istorice pete de modernism extrem mi se pare ca obtii ceva indefinit, uneori grotesc.

Acelasi sentiment l-am avut si acum ceva ani in urma, in timpul Festivalului "maret" de la Sighisoara. Un oras superb "atacat" de virusul metabolizarii unor oameni in demoni. Probabil ma intelegeti ce vreau sa spun...

Nu am sa insist. Sibiul merita vizitat in extra-sezon, ca sa zic asa. In zilele lui linistite, pline de candoare. Sau sa faci complet abstractie de ce se intampla in jurul tau, ca un calator care a vazut multe si nu mai da atentie nimicurilor.

A doua zi am stat pe terasa hotelului Continental Forum la o cafea si am observat straini absolut incantati de tot ce vedeau. M-am bucurat nespus - si m-am gandit ca sunt eu defecta. Mai bine ca s-a intamplat asa...

Insa am renuntat sa urc in turnul din Piata Mare, am renuntat sa merg la Mitropolie, mi-am lasat iubitul s-o faca. Oboseala si-a spus cuvantul si am preferat sa privesc visatoare muntii de pe fereastra camerei mele elegante de hotel. Nu sunt tocmai mandra de acest lucru, insa lipsa "chimiei" dintre mine si Sibiu a fost mai puternica.

Nu spun ca nu m-as intoarce acolo. Ca nu as acorda o mai mare atentie istoriei, traditiilor, acelor case vechi, strazilor de poveste. Insa as face-o in zile mai ploioase, mai infrigurate, mai putin imbietoare la petreceri.

Sibiul este un oras interesant, in care fiecare gaseste ce cauta. Eu, venind din Timisoara, aveam inima deja luata...

Fotografiile sunt realizate de Vlad Semen cu ajutorul Nikon Romania!

Va invit sa urmariti campania "Aleg Romania!" in live streaming text & foto pe Facebook/ Eurolines!

CITESTE SI:

Cluj - un oras nou, glamour, cosmopolit