Timisoara - orasul de care m-am indragostit nebuneste

Campania "Aleg Romania!" mi-a oferit sansa sa vad cele mai frumoase orase din tara noastra, sa cunosc oameni minunati si sa vad live schimbarile in bine din Romania. Cu ajutorul celor de la Eurolines si a minunatelor hoteluri in care am stat, am avut parte de o calatorie fabuloasa, romantica, incredibila. Insa in Timisoara mi-am lasat o parte din suflet... Mi s-a parut orasul cel mai aproape de mine, de visele mele...

Am ajuns in Timisoara noaptea tarziu, dupa o calatorie de 7 ore cu trenul de la Cluj. In tren am intalnit doi baieti minunati, care lupta pe alte pamanturi si care ne-au impartasit povesti de viata si amintiri pline de spirit.

Pensiunea care s-a implicat in aceasta campanie era intr-o zona mai retrasa fata de centru, am lua un taxi si la miezul noptii i-am trecut pregul. Nu am apucat sa vad in acea seara decat o camera splendida, un pat comod si am simtit parfumul trandafirilor, dar mai ales, am fost primiti cu bratele deschise...

A doua zi, la 7 dimineata cand ma trezesc de obicei, am privit cu ochii mijiti de somn in jurul meu. Si m-am trezit intr-o gradina din povesti cu bolti de trandafiri, pitici, foisor, leagan si cafea proaspata. Doar la Casa Anna am avut parte de un gratar memorabil, de liniste sfintita cu parfum imbatator de flori, de verde crud si de oameni atat de frumosi ca m-a durut sufletul cand am plecat...

La pranz am luat-o agale prin Timisoara, din Piata 700 spre centru. Am nimerit la Opera si plimbandu-ma printre flori si mii de porumbei spre Catedrala Ortodoxa, mi-au dat lacrimile de fericire ca am norocul sa ma aflu intr-un asemenea loc.

Terasele elegante, imbietoare, parcurile racoroase, cladirile in stil spaniol, de o frumusete desavarsita, bisericile marete, culoarea si zambetele banatenilor m-au facut sa ma simt acasa, sa imi ostoiesc dorul de duca din suflet.

Am avut parte si de o situatie amuzanta:) Ne-am dorit foarte tare sa facem poze cu panorama orasului, asa cum am facut peste tot. Insa era weekend, autoritatile menite sa-ti dea "binecuvantarea" erau libere, puncte turistice inalte nu gasesti si atunci, am luat o hotarare ad-hoc. Ce-ar fi sa ne urcam pe niste blocuri din centru?

Am sunat la interfon, ne-am recomandat ca "posta" :)) si am urcat. Desi terasele erau inchise, am reusit sa surprindem o frantura de oras pe geamurile ultimului etaj.

Dupa-amiaza ne-am petrecut-o la gratar, de vorba cu niste oameni extrem de frumosi si de buni, dornici sa sustina acest proiect si sa promoveze Timisoara si Romania la adevarata valoare.

A doua zi am vrut neaparat sa fac o vizita la fabrica de bere Timisoreana - preferata mea. Pot sa va spun ca mergand cu taxiul, inca de pe strada principala mirosea a bere:))

Restaurantul La Fabrica Timisoreana este vechi, pentru cunoscatori, ca sa zic asa. Terasa imensa, cu mese de lemn si umbrele albastre adapostea personaje trecute de prima tinerete, aflate in cautarea unei licori aducatoare de spirit. Majoritatea bea bere Ursus neagra la halba si povestea istorii din alte vieti, politica, turism si fotbal - la ce este romanul mai talentat:)

Am incercat toate variantele: Timisoreana nefiltrata, Timisoreana la sticla, Ursus negra la draft - cu mari sanse sa adorm in trenul de Sibiu:)) Nu pot spune ca am exagerat, nici ca am fost peste masura de incantata de bere. Cred ca mai mult spiritul acestui loc este important!

Si acum cateva cuvinte despre banateni: sunt cei mai zambitori oameni pe care i-am intalnit in viata mea! Iti zambesc pe strada, in autobuz, in piete, in tren. Sunt calzi, amabili, cuceritori, mereu pusi pe glume (bune!), au mereu ceva de povestit, ceva interesant de adaugat. M-au coplesit! Ah, apropo - stiti cum le spun la bucuresteni? "Mitici"...

Calatoria mea in Timisoara a fost mult prea scurta. Am jurat ca voi reveni, ca voi sta tot la Casa Anna, de care m-am indragostit, ca voi spune tuturor ce oameni frumosi am intalnit. Si da, voi numi Timisoara - orasul zambetelor:)

Fotografiile sunt realizate de Vlad Semen cu ajutorul Nikon Romania!

Va invit sa urmariti campania "Aleg Romania!" in live streaming text & foto pe Facebook/ Eurolines!