Cum am petrecut ziua Romaniei in Tenerife

Ieri a fost o zi perfect senina in Tenerife, fara urma de nori, cu un cer incredibil de albastru, cu soare puternic si vant placut, racoros, si cu 25 de grade la pranz, care se simt cam ca 30. Am ales sa mergem cateva ore la plaja, sa respiram aer proaspat, inmiresmat, de ocean. Am stat pe un deal, in mijlocul ierbii de un verde crud, nediluat de lumina taioasa, de diamant, a miezului zilei de decembrie.

Mi-am cumparat o bere (cu ultimii bani pe care i-am avut - 86 de centi) si va jur ca a avut gust de lacrimi. Am ascultat Hrusca, si Seicaru, si Paula Seling. M-am gandit la o casa calda, primitoare, la parinti, la prieteni, la voi, cei care ma incurajati mereu.

Am visat dezlantuit la un Brasov cu zapada. La Bucurestiul cel din inima mea. La Timisoara cu oamenii ei frumosi. La Constanta cu prieteni dragi. La Sibiu si Cluj. La Iasi, acolo unde sunt parintii mei.

Se spune ca "acasa" este acolo unde ti-e inima. Poti imprumuta uneori crampeie din traiul altora, il poti adapta, imbunatati, incerca pe piele si in suflet. Insa asta nu inseamna ca va deveni parte din tine. Uneori mi-e frica de nelinistea dureroasa din sufletul meu. Mi-e frica de faptul ca nu am un loc, un oras, o casa - ci doar cateva iubiri trainice. Ma linistesc ca este suficient.

Pana la final, iubirea este tot ce conteaza. Nimeni nu-mi poate imprumuta povestea, asa cum eu nu reusesc sa traiesc succesul altora. Ma simt incredibil de neputincioasa, de firava. Ma imprastii in vant ca cenusa, visand mereu la altceva.

Acum tot ce mai sper este putina liniste aici, in cutia uzata de durere, in care mi se zbate inima. Visez la iubirea pasnica a unui colt de pamant. La locul care-mi va fi casa. Cred totusi, cu mirare si bucurie, ca Romania este casa mea.

Astazi este calima in Tenerife. Un vant nisipos din Sahara a pus stapanire pe insula, creand contururi neclare de praf, de pulbere argintie din desert. In zare este o ceata densa, ochii te ustura, respiratia este anevoioasa. Este foarte cald. Visez la zapada pe care n-am iubit-o 30 de ani...

CITESTE SI:

6 comentarii:

1. Am gasit din intamplare site-ul vola.ro, cautand pe google " viata la tropice". Ma bucur nespus ca pot sa iti fiu aproape in calatoria ta.
    Nu inteleg prin ce treci , nu am cum, nu sunt acolo; iti sunt aproape si iti spun ca tu imi traiesti visul; viata la tropice este ce imi doresc pentru mine si familia mea

2. Buna Ioana,
    iti urmaresc blogul de cand te-ai intors din Tenerife si am dat peste el intamplator in cautarea mea avida de informatii despre insula. Imi pare rau sa te gasesc - in postul asta si nu numai - mai nostalgica si mai fara de liniste si fara apartenenta oarecum...Acestea sunt zilele "intunecate si incarcate de indoieli"; ele alterneaza insa, intotdeauna, cu cele "senine" si " viata e frumoasa!" Asa ca, sigur urmatoarele posturi vor fi cele din care o sa razbata incantarea la privirea unui apus atat de in flacari (cum e in Tenerife spre deosebire de Bucuresti!) bucuria de a fi intr-un loc cu oameni care nu alearga disperati dimineata, in traficul spre si de la munca, ci sunt relaxati si chiar nepasatori.
    Din 2008 ne facem planuri (sotul meu cu mine si cu cele doua fiice)sa ne mutam in tenerife; anul trecut chiar, am fost pe insula la sfarsitul lui septembrie (din pacate fara copii!) si astept momentul cand o sa pot sa-mi dau demisia din vesnica corporatie pt a ma muta in locul in care doresc sa traiesc cu ai mei. Abia astept sa stau si sa pierd notiunea timpului uitandu-ma la valuri, la soare, la apus si rasarit.. Dar mai trebuie putina rabdare...
    Daca nu te deranjeaza, mi-ar face placere sa discutam si pe mail.
    Zile cat mai linistite va doresc!

RăspundețiȘtergere
  3. Draga Valentina, uitatul la valuri, soare si apus are si el un obstesc sfarsit:)))) Insa te inteleg perfect! Doar ca eu nu as recomanda nimanui sa se mute in Tenerife... Ma gasesti pe budeanu.ioana@gmail.com. Multumesc mult de tot pentru urari si ca esti alaturi de mine! Te imbratisez cu drag.

4. Buna Ioana!

Ma gandesc de ceva vreme la o vacanta in Tenerife. Planurile sunt pentru luna februarie si, din fericire, am gasit blogul tau. Cum ti se pare vremea in Tenerife la sfarsit de februarie? Pentru mine e principala conditie, sa fie vreme buna... adica peste 20 de grade si mai uscat, sa nu fie sezon ploios. Planurile le fac din Vilnius, unde de obicei sunt -20 de grade la sfarsit de februarie. Te citesc cu atentie si mai revin cu intrebari. Felicitari pentru blog si pentru atentia la detalii, sunt foarte-foarte apreciate ;)

RăspundețiȘtergere
  5. Buna, Alexandrina! Multumesc mult pentru aprecieri:) Eu nu am "incercat" vremea din februarie in Tenerife, insa iti pot spune ca pe 3 ianuarie am mers la plaja si am inotat. Cu siguranta sunt peste 20 de grade si nu exista sezon ploios.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...