O zi si o noapte in centrul vechi al Bucurestiului

Imi era foarte dor de Bucuresti. Iar de cand am ajuns in tara, munca si vremea nu m-au lasat sa ma plimb si sa cutreier stradutele refacute din centrul vechi, sa ma opresc in baruri si sa pierd vremea la o cafea sau la o bere. Insa cum temperaturile au inceput sa se imblanzeasca, am petrecut impreuna cu iubitul meu o zi si o noapte in centrul vechi al Capitalei, bucurandu-ne de toate atractiile din zona. Iata ce am facut si pe unde am fost...

Mai de mult, cand sufletul meu ardea de dorul Bucurestiului, m-am contrazis pe Facebook cu niste domnisoare care sustineau cu tarie ca acesta este un oras foarte scump, murdar, necivilizat si altele din astea. Unele o tineau pe a lor ca nu poti face nimic decent in Micul Paris si ca numai in afara e bine, bine, bine... Nu va pot explica in ce masura m-am enervat si cat de amar am zambit. Este foarte pacat ca anumite persoane, care mai au si ocazia sa calatoreasca si sa scrie despre asta, nu au simtul realitatii si nu vad nimic prin lentilele fumurii si snoabe pe care le poarta.

Am promis atunci, in timpul discutiei, ca le voi arata eu centrul vechi si le voi duce de mana prin Bucurestiul meu. Insa ideea nu ma incanta, de frica unei conversatii goale. Si atunci am fost impreuna cu iubitul meu, am petrecut, am revazut locuri dragi si acum va povestesc si voua...

Ziua noastra de vacanta a inceput pe la ora 15, cand inarmati cu o sfoara de covrigi de la Unirii am patruns pe stradutele pietruite din centrul vechi, bucurandu-ne ca este curat, uscat si zapada este indepartata cu grija. Mi-a placut ce-am vazut, desi sincer ma asteptam la mai putin.

Dupa ce ne-am plimbat agale pe Lipscani, prin soarele amiezii, ne-am cazat la Hotelul Rembrandt, aflat exact langa BNR si in mijlocul distractiei. Aici personalul amabil ne-a intampinat cu voie buna, iar camera superba era inundata de culoare si liniste. Insa aceste avantaje nu ne-au putut tine in casa...

La ora 16 beam o cafea in Harley pe Lipscani, un bar mic si plin de fum, insa cu muzica rock autentica, in care clientii sunt iubitori ai genului, imbracati in pantaloni de piele, cu plete si cu un deosebit simt al distractiei. Noua ne place stilul, dar iubim si cafeaua de aici, poate cea mai ieftina din centrul vechi (si buna, buna...).

Din Harley ne-am indreptat agale spre alta strada de poveste - Smardan - cu scopul strict de a bea o bere nefiltrata. Si unde poate fi aceasta degustata mai ieftin si mai bine? In Oktoberfest Pub, evident. Aici au muzica buna, servire rapida, este cam fum ce-i drept (dar pe noi nu ne deranjeaza!), lume draguta, bere excelenta si poti bea chiar si un vin fiert cu scortisoara si piper. Am zabovit vreo ora, am facut planuri de viitor (pentru restul serii:)) si apoi ne-am indreptat spre un local unde aveam rezervare.

Am ales sa luam cina in Excalibur, pentru ca si-au deschis sediu nou pe Blanari. Stiam cum sunt mancarurile aici, am sunat si iata ca la ora 18 ne primeau cu bratele deschise. Servirea a fost de nota 20, am stat la discutii cu chelnerita, ne intreba mereu ce mai dorim, iar comanda a venit rapid.

Desi cu alta ocazie, in alt sediu Excalibur, am avut ceva surprize cu mancarea - cartofii fiind cam... raw - acum portiile noastre imense au fost perfecte! Am luat o cina savuroasa cu numai 75 de lei, ceea ce inseamna 17 euro. Cam bine, nu?

Portie pentru o persoana:)

Si cum dupa cina merge o bere rece si gustoasa, din Excalibur ne-am intors pe Smardan, trecand agale prin Shakespeare (frumos bar!) si ajungand la Curtea Berarilor. Care intr-o zi de miercuri, la ora 20, era full. Discutii interesante, atmosfera boema, chelnerite incarcate cu roti de bere, mancare aburinda, fum, muzica in surdina. Oboseala insa si-a spus cuvantul si am plecat spre hotel.

Seara ne-am petrecut-o facand poze prin centrul vechi, care fusese cotropit de ceata, ascultand tinerii care plecau chiuind spre casa, cu MTV-ul in fundal, motaind in fotoliile imense de piele de la hotel si cu o sticla de sampanie de care de abia ne-am atins.

Noaptea a fost linistita si rece, iar dimineata ne-a intampinat cu raze de soare voioase. Am luat micul dejun la hotel si apoi am plecat sa ne mai plimbam pe stradutele centrului vechi si am ajuns in Unirii, de unde am facut ceva shopping pentru 1 martie si apoi ne-am indreptat spre casa.

Si iata asa ne-am petrecut noi o zi si o noapte in minunatul centru vechi al Capitalei. L-as recomanda oricui, strain sau roman, bogat sau sarac, fitos sau serios, umil sau arogant. Este un loc superb, cu istorie, cu lumini fantastice, cu baruri si restaurante uluitoare, foarte comparabile cu tot ce am vazut prin afara. Atitudinea s-a schimbat, imaginea s-a schimbat si totusi, preturile au ramas la fel - romanesti! Sunt foarte mandra de aceasta zona a Capitalei, ca de altfel de tot Bucurestiul meu.

Iata aici un articol despre Hotelul Rembrandt - o locatie superba din centrul vechi al Capitalei:)