Drumul spre Kuala Lumpur

Pe 8 august, la ora 6 PM, ne-am îmbarcat în cursa Qatar Airways spre Doha. Un avion obişnuit ca mărime, însă cochet și elegant. Drumul a fost lin, fără probleme, iar mâncarea servită a fost delicioasă. La ora 11 am aterizat pe aeroportul din Doha şi am ieşit la autobuzul care urma să ne ducă în terminalul Economy. Ne-am izbit de aerul oraşului ca de un zid de foc. Nu mai simţisem aşa ceva niciodată. O pătură clocotită de praf şi noapte neagră, de oameni cu măşti pe faţă, de turişti îmbrăcaţi necorespunzător pentru o ţară conservatoare. Iată şi alte detalii...

Am pătruns în terminalul Economy din Doha cu mari speranţe. Însă acestea aveau să se spulbere curând. Spaţiul nu este atât de mare pe cât v-aţi imagina, iar aerul condiţionat era dat la maxim. Este o ţară în care se trăieşte artificial. Lumea se îmbracă în haine groase. Se uită cu o curiozitate vie la tine, te analizează, strâmbă din nas. Este şi normal. Am văzut olandeze în pantaloni ultra-scurţi şi tricouri minuscule, fără sutien, într-un aeroport internaţional - în principiu, musulman - în realitate.

Am văzut şi ceea ce mi-am dorit: arabi superbi, înveşmântaţi în straie tradiţionale, cu priviri aprige, tăioase. Sunt frumoşi până la uitare de sine şi foarte siguri pe ei, mândri şi fără pic de aroganţă.

Aeroportul ne-a fost "casă" pentru 9 ore, ore care au trecut greu, cu discuţii şi cafele de 9 euro. Sunt şi Private Lounges, dar costă 40 de dolari de persoană, iar bugetul nostru nu ne-a permis investiţia. Iar din ceea ce am văzut, diferenţa nu era foarte mare faţă de locurile obişnuite din aeroport - ai mâncare, sucuri şi internet gratis. Însă şi în restul aeroportului este peste tot internet gratis, cu o viteză excelentă (să nu credeţi că nu era un loc mic, pe care scria free WI-FI şi acolo se înghesuia toată lumea, deşi net era peste tot:)) Însă oamenii nu sunt, în marea lor turmă, diferiţi nicăieri în lume.

Am făcut planuri în cele 9 ore, ne-am dorit (din nou) o casă, am visat la proiecte frumoase, ne-am încurajat că totul va fi bine. Iar dimineaţa, la 6, ne-am îndreptat spre poarta de îmbarcare din plictiseală. Şi am prins ultimul autobuz spre avion, deşi zborul era programat la ora 8. Autobuzul ne-a purtat spre avion timp de 20 de minute, într-un aer îngheţat, înfricoşător. Afară soarele ardea la peste 50 de grade, iar aerul era plin de un praf gros, gri. Drumul consta în stânci şi nisip, un peisaj trist. Zgârie-norii din Doha se vedeau prin aceeaşi ceaţă lăptoasă, dezolantă.

Al doilea avion Qatar Airways a fost imens, mult mai elegant și mai confortabil. Se justifică, fără discuții, numărul 1 în lume al companiei aeriene. Personalul te întâmpină cu zâmbete, cu perne, pături, șosete și mâncare delicioasă. Spațiul dintre scaune este mai mult decât confortabil, iar acestea se lasă pe spate destul de mult pentru a avea senzația unui pat departe de casă. Cam pe la 12.000 de metri altitudine. Am fost anuntați de pilot încă de la început că deaspura Indiei sunt ceva probleme cu norii, lucru care nu mi-a picat foarte bine.

Au fost turbulențe mari peste India, însă pilotul a condus mașinăria de fier cu multă îndemânare, așa cum era de așteptat. Zborul de 8 ore nu mi s-a părut chinuitor, am avut muzică bună, filme și jocuri, dar și ziare și reviste. Însă mie mi-au plăcut foarte mult hărțile lumii și faptul că puteai urmări traseul avionului nostru.

Pot spune că cei de la Qatar sunt minunați. Personalul este amabil și face ca toată aventura să fie mai simplă, mai plăcută. Mă speriasem degeaba de drumul lung, însă seara, în Kuala Lumpur, încă mai simțeam cum zbor...

Când fetele frumoase de la Qatar ne-au spus: "Welcome to Kuala Lumpur", mi-am simțit genunchii tremurând. Iar când am ajuns în aeroport, imensitatea și frumusețea acestuia ne-au tăiat respirația. Seamănă puțin cu cel din Barcelona, însă are în mijloc o grădină tropicală cu palmieri și bananieri și este de vreo 10 ori mai mare. Ca să vă faceți o idee, am mers cu metroul să ne luăm bagajele:))) Experiența este unică.

Welcome to Kuala Lumpur!

Însă despre Kuala Lumpur vă voi povesti mai târziu...

Mulțumiri Qatar Airways și Vola.ro! Visul nostru a prins aripi!