Fii turist în România!

În ultimii trei ani am călătorit destul de mult şi am locuit în diverse zone ale lumii. Însă, de fiecare dată, m-am întors cu drag acasă - uneori de dor, alteori de nevoie, dar întotdeauna cu speranţă. Cred în România mea superbă, în posibilităţile ei de dezvoltare, în capacităţile ei turistice şi, mai ales, cred în oamenii frumoşi şi pasionaţi. Aşa cum v-am mai spus de nenumărate ori, una dintre cele mai inspirate călătorii din viaţa mea a fost cea în jurul României: totul, dar totul, a fost perfect! Însă ştiu că (deşi simt mereu o atracţie incredibilă către alte lumi) mai am foarte multe de văzut în ţara mea. Şi mereu îmi doresc să fiu turist în România...

Chiar nu aş putea să mă laud că am cutreierat ţara aceasta în lung şi în lat. Da, iubesc enorm unele zone, unele oraşe (deh, I'm a big city girl:)), însă ştiu că există multe altele care merită toată atenţia şi toată iubirea mea (şi a voastră:).

M-am născut în Iaşi şi am văzut când eram mică toată Moldova, cu mănăstirile ei impresionante, cu orăşelele pitoreşti, boeme şi de un calm desăvârşit. Îmi place Piatra Neamţ de mor, iubesc şi satele mai puţin cunoscute ca Răuseni, Mogoşeşti, Deleni sau Crasna, unde au fost scrise file din viaţa mea, poveşti de iubire, de apartenenţă, de încredere şi de dor. Nu voi uita niciodată via în care mă ascundeam în amiezile fierbinţi de vară, şi nici privirea caldă a bunicului meu de împrumut, şi nici prima mea mămăligă făcută pe o sobă imensă, în lumina lichidă a apusurilor moldave.

Am cutreierat Constanţa în lung şi-n lat, o iubesc şi mă întorc de fiecare dată cu speranţa că se vor schimba multe pe acolo. Am descoperit Braşovul într-o zi de iarnă şi m-am îndrăgostit iremediabil - ştiam că mă aflu în faţa unei minuni. Iar pentru mine, aceste emoţii sunt cele mai importante într-o călătorie... La fel am simţit şi într-un bar din Cluj, şi într-o pensiune ascunsă în pădurile Predealului, şi într-o poieniţă din Sinaia, şi în ceaţa diafană a Mangaliei, în Sibiu sau în Sighişoara. Mai mult, Timişoara m-a făcut să cred într-o lume mai bună, mai simplă, mai colorată şi mai frumoasă. O iubesc şi mă uimeşte de fiecare dată!

Nu am călătorit şi nu am descoperit comorile ascunse ale ţării noastre pentru că nu am maşină şi nici nu-mi place să merg cu maşina mică. Iar uneori, trenurile nu ajung până în inima satelor, până la porţile castelelor şi nici până pe crestele munţilor. Însă mi-aş dori să plec la drum chiar azi...

De curând am descoperit o revistă online foarte interesantă: TurismLand.ro. Oamenii pasionaţi din spatele ei te învaţă să fii turist în România, cu adevărat. Nu doar că vei găsi oferte excelente la cazare, obiective turistice, mănăstiri, muzee, oraşe şi cetăţi, dar vei afla şi poveştile acestor locuri - scrise cu talent şi simţul răspunderii. Vei găsi hărţi, trasee, istorie şi fotografii minunate - exact tot ce ai nevoie pentru a-ţi planifica următoarea călătorie prin... ţara ta.

România merită descoperită. Merită învăţată. Merită iubită şi răsfăţată. Merită să vorbim despre ea. Iar TurismLand ştie să o facă, fără îndoială.

Iată care sunt cinci dintre obiectivele mele pe termen scurt - iar dacă mă puteţi ajuta cu sfaturi, v-aş fi recunoscătoare:)

1. Cluj - da, îmi doresc să revin la Cluj şi să mă întâlnesc cu prieteni dragi. Bianca, Adela, aţi fost avertizate!:)) Vreau să descopăr oraşul prin ochii voştri.

2. Castelul Bran - cred că l-am vizitat când eram foarte mică, însă nu mai ţin minte mare lucru şi de abia aştept să trăiesc legenda. Iată ce ne spun cei de la TurismLand.ro:

"Prima atestare în istorie a Castelului Bran o reprezintă actul emis la 19 noiembrie 1377 de Ludovic I d’Anjou prin care braşovenii primeau privilegiul de a construi o nouă cetate de piatră la Bran, cu munca şi cheltuiala lor proprie, pe locul fostei fortăreţe teutone. În schimb, regele confirma subordonarea a 13 localităţi faţă de noua Cetate. Locuitorii satelor din jurul cetăţii, care erau situate pe hotar, aveau rolul de a păzi graniţele. Conducerea fortăreţei a fost încredinţată unui castelan, care pe lângă funcţia de comandant militar al garnizoarei, formată iniţial din briganzi şi balistari englezi, avea şi atribuţii administrative şi jurisdicţionale. De asemenea, negustorii care treceau prin acest punct de vamă plăteau a 30-a parte (tricessima) din valoarea mărfii transportate drept vamă. Veniturile astfel obţinute erau considerabile." Citeşte mai departe aici!

3. Transalpina - "Transalpina înseamnă „ţara de dincolo de munţi“, vechea denumire a Ţării Româneşti, drum ce face legătura între Transilvania şi Otenia, însă este mai puţin cunoscut decât un alt drum care străbate munţii: Transfăgărăşanul. Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susţin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărţile de istorie este trecut sub denumirea de “coridorul IV strategic roman”. Există şi o legendă locală, care spune că, la sfârşitul secolului XVIII şi la începutul secolului XIX, fiecare familie a participat la construirea unei porţiuni din acest drum, în funcţie de posibilităţile fizice şi financiare ale sale." Citeşte aici continuarea!

4. Maramureş - o prietenă dragă mi-a promis o căsuţă primitoare, un şemineu de poveste şi discuţii până în zori despre viaţă, iubiri şi vise îndrăzneţe. De abia aştept să văd această zonă a României şi sper să o fac pe zăpadă, în preajma Sărbătorilor, cu şoaptele colindelor lui Hruşcă în suflet.

foto: emaramures.ro

5. Mi-aş dori să merg într-un sat de pe malul Dunării şi să ascult poveştile de viaţă ale oamenilor de acolo. Să mănânc peşte, să beau un vin bun şi să privesc în depărtări...

Dacă visaţi să plecaţi in vacanţă prin ţară, nu uitaţi să vă inspiraţi de pe TurismLand.ro! Merită! Iar cum mini concediul de 1 decembrie se apropie... haideţi la drum, haideţi să fim turişti în România!

CITEŞTE ŞI:

12 comentarii:

1. Frumos scris...
    Da, sunt de acord Romania este o tara minunata si avem un potential turistic destul de mare, monumente, istorie, cultura...cred ca tre' sa mai lucram un pic la "eticheta", dar asta cu siguranta se va rezolva in timp.
    Si mie mi-a fost drag mereu sa calatoresc prin Romania si mi-e drag si dor si acum cand sunt departe. Abia astept cu prima ocazie sa fac un circuit mai lung prin Transilvania, prin locuri deja vazute sau altele noi, orasele medievale, bisericile fortificate, castele, satele traditionale...
    Ar fi greu sa aleg un loc care-mi place cel mai tare, dar cred ca "zona mea de suflet" ramane Cazanele Dunarii. Acolo m-as intoarce cu drag ori de cate ori as avea ocazia.

Răspunsuri
    1. Eu cred ca as alege Bucurestiul. Aici am fost cu adevarat fericita. Dar si Predealul ma inspira mereu...

Ștergere
  2. Cu vreo 2250 de obiective turistice diverse, Romania, poate fi o destinatie turistica pe gustul oricaruia ... doar drumurile inexistente si preturile mari ne cam impiedica

Răspunsuri
    1. Sincer, n-ar trebui sa fim impiedecati de nimic! Sute/mii de euro se duc pe Asii, Americi, city break-uri la Amsterdam si Paris. De ce sa nu ne vizitam si tara noastra? Pun pariu ca foarte multi ar fi surprinsi:)

Ștergere
  3. Avem o tara splendida, am facut un tur al Romaniei acum 3 ani si mi-a ramas in minte la fel de intens ca Austria! Pe Transfagarasan cand am privit caderile de apa din inaltul cerului am lacrimat, m-am simtit ca intr-o legenda.

RăspundețiȘtergere
  4. Avem potential turistic insa ne lipsesc multe ca sa devina atat pentru straini cat si pentru noi, cei care locuim aici.

5. Categoric merita descoperita, dar trebuie sa fii grozav de motivat! :) Eu am venit prima data in Romania la 16 ani, in Bucuresti. Am avut noroc sa stam in Cotroceni altfel ma indoiesc ca mi-ar fi placut asa mult (fiindca mi-a placut mult, desi evident asta e legat si de faptul ca m-am indragostit extrem de rapid de viitoarea mea sotie :P). In total cred ca am stat 5 ani jumate in Romania (locuind in Bucuresti). Am vazut mult (zic eu) mai ales in zona transilvana si e intradevar exceptional de frumoasa. Dar e foarte greu de calatorit in Romania. Chiar si cu masina cum eram noi. Drumurile sunt aglomerate si proaste, satele vin unul dupa altul (si te taresti ca melcul), posibilitatile de cazare nu-s o minune si tot asa. Si, sper sa nu supar pe nimeni, dar pe motiv de clima relativ blanda Romania nici nu are cine stie ce forme spectaculoase de relief (in comparatie cu de exemplu Norvegia sau Isalanda) sau ciudatenii turistice incat chiar sa merita zdroaba sa ajungi pana la o destinatie absolut dificila. Asadar, fiindca motivatie prea mare nu e (mai ales ca e frumos mai peste tot prin Romania), trebuie investit in infrasctructura. Altfel, cu parere de rau, Romania nu merita descoperita. Mai bine merge turistul in Norvegia, zau asa. E si acolo dificil de ajuns undeva, dar cand ajungi la destinatie, vezi ceva cu adevarat unic. Sunt multe tari si locuri frumoase. Romania trebuie sa ofere macar usurinta de calatorie. Sau o motivatie spectaculoasa.
    P.S: hehe, am bifat lista ta cu exceptia transalpinei. Nu exista pe "vremea mea". Altfel eu am vazut: Bucuresti, Pitesti, Ploiesti, Targoviste (si oraselele din jur fiindca avem o casa de vacanta acolo), Craiova, Valcea, Iasi, Cluj, Brasov, Sibiu, Sighisoara, Deva, Targu-Jiu, Sinaia si statiunile, Hunedoara (cu castelul ala fantastic al lui Ioan Corvin), Constanta si inca cateva dar din trecere (cu masina, pe cele de mai sus chiar le-am vizitat).

6. Te aștept cu mare, mare drag la Cluj să redescoperim orașul împreună :*

Răspunsuri
    1. Hei, s-ar putea sa te trezesti cu mine la usa:))))) Glumesc! La anul de acum... cred:D

Ștergere
  7. Ei la anu'... vezi că "la anul" nu e chiar asa departe! :))

RăspundețiȘtergere
  8. Romania e frumoasa prin traditia ei pe care din pacate nu o mai pastram, ne-au invadat 'importurile' de orice fel, sa nu mai spunem de cultura... Imbratisam cu drag orice e de peste hotare fara a ne mai gandi daca e bine sau nu, daca isi are rostul ori ba, or fi ei mai civilizati...

Tara e frumoasa si ar trebui descoperita! dar nu pot sa nu fiu de acord cu Vladimir, chiar trebuie investit in infrastructura!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...