Experienţe (3): Ce mi-a plăcut în Asia de SE!

Asia a însemnat pentru mine o experienţă de viaţă şi un drum al cărui sens probabil îl voi înţelege cândva. Au fost momente frumoase, au fost şi momente foarte dificile. Este destul de complicat să-ţi organizezi singur o călătorie cu buget limitat, să faci un traseu, să te ţii de el şi să munceşti pe drum ca să ai bani. Surprizele de la faţa locului te pot doborî într-o clipă. Trebuie să fii puternic şi să-ţi urmezi visele, însă atunci când nimic nu mai funcţionează, să ai curajul să te întorci. Astăzi mă voi opri la cele câteva momente superbe pe care le-am petrecut în două luni de drumuri prin Malaysia şi Thailanda...

Ce mi-a plăcut în Asia de SE!

- primele zile în Asia de SE le-am petrecut în Kuala Lumpur şi m-am simţit foarte bine. Măreţia turnurilor Petronas, oraşul aglomerat, pieţele colorate, parcurile incredibile - toate au fost pe gustul nostru.

Petronas Kuala Lumpur

- taraba de la care ne cumpăram mâncare în Kuala Lumpur, pe Petaling Street, era minunată! O familie malaysiana gătea şi îşi vindea mâncărurile în aer liber. Aproape toate erau delicioase şi le-am dus dorul prin alte zone ale Asiei.

Petaling Street Kuala Lumpur

- mi-a plăcut foarte mult drumul cu ferry-ul din Mersing până pe Tioman Island. A fost o experienţă nouă pentru mine şi mi-a fost foarte frică să nu am rău de mare. Însă valurile care se revărsau peste noi au fost senzaţionale! Mi-a plăcut fiecare clipă... Şi pentru că iubesc la nebunie marea, unduirea ei nu mi-a făcut rău, dimpotrivă.

- cele două săptămâni pe Tioman, în satul Salang, au însemnat enorm pentru noi. Mi-am dorit să ajung pe o insulă tropicală, cu plaje pustii şi albe, cu ape turcoaz, cu junglă de nepătruns. Şi am ales bine. Tioman le are pe toate. În plus, fotografiile făcute de Vlad pe Tioman sunt absolut senzaţionale:)

Tioman Island

- mi-au plăcut foarte, foarte mult oamenii de pe Tioman. Gazdele noastre, copiii lor, vecinii noştri, căldura şi atmosfera din jur. Este o viaţă foarte simplă, însă trebuie încercată! Am ales bine şi satul - Salang - pentru că este mic, intim şi nu foarte aglomerat cu turişti răsfăţaţi.

Copiii din Salang

- hotelul abandonat de oameni şi stăpânit de macaci de pe Tioman este ceva cum rar poţi vedea într-o viaţă de om!

Hotelul parasit din Salang

- apoi am petrecut alte câteva zile în Kuala Lumpur şi m-am distrat pe cinste. Cunoşteam deja străzi şi mijloace de transport şi am putut să ne extindem "cercetările". În plus, am primit o invitaţie la Luna Bar - unul din barurile de pe acoperişul unui hotel, unice în lume. Pentru mine a însemnat enorm aceasta invitaţie, acest moment. Îl voi preţui pentru totdeauna.

Luna Bar Kuala Lumpur

- ne-am rătăcit într-o noapte în Kuala (nu ştiu cum se face, dar peste tot pe unde mergem, ni se întâmplă aşa ceva, când ne relaxam prea tare...:)) şi am umblat pe străzi până după ora 2. Însă a fost incredibil!

- singurul lucru care mi-a plăcut în Chiang Mai (deşi am stat cam trei săptămâni) a fost că l-am cunoscut pe Brăduţ Florescu. Seara noastră cu poveşti, bere, zâmbete şi replici inteligente (din partea lui, evident) a fost minunată. Şi am mai cunoscut doi români frumoşi, Adela şi Alin, a căror prietenie o preţuiesc mult.

- Bangkok-ul a fost pentru mine o revelaţie. Este un oraş fantastic, în care nu te poţi plictisi niciodată. Mi-a plăcut aproape tot ce am văzut acolo: pieţele, aglomeraţia, cartierul roşu, trenurile suspendate, magazinele, oamenii (femei superbe!), hotelul, palatele, plimbarea pe râu, zgârie-norii, celebra Khaosan Road...

Bangkok

Cam astea au fost momentele bune din Asia, pe care nu le voi uita niciodată. Am amintiri cu oameni, cu străzi, cu ziduri şi clădiri, cu parcuri, cu junglă şi  cu mare albastră, cu apusuri leneşe, cu pisici şi copii, cu mirosuri şi gusturi. Am petrecut un timp în Asia de SE - nu ştiu dacă 60 de zile înseamnă mult sau puţin - un timp care mi-a fost dat. Care a fost al meu. Nu am irosit clipe din el decât în perioada petrecută în Chiang Mai... Nu regret nimic. A fost aşa cum a fost...

Vă recomand să mergeţi într-o călătorie în Asia de SE, ca să vedeţi cu ochii voştri şi să învăţaţi. Însă să faceţi acest drum cu înţelepciune şi cu inima deschisă!