Vila Weidner - rafinament şi eleganţă în Sibiu

Vila Weidner
Când ajungi în Piaţa Mare din Sibiu te simţi copleşit de atâta frumuseţe. Luminile strălucesc magic, românii sunt fericiţi, iar clădirile superbe îţi dau o stare de bine, de... acasă. Aşa ne-am simţit şi noi în weekendul trecut, când am petrecut o noapte de poveste la Vila Weidner, o casă istorică din centrul Sibiului, un hotel elegant şi primitor, deosebit de frumos decorat. Camera noastră de la mansardă ne-a oferit o privelişte incredibilă asupra pieţei luminate feeric, iar noaptea am petrecut-o la geam, aşteptându-l parcă pe Moş Crăciun...

În această zi de sărbătoare, am ales să scriu despre un loc de suflet, un loc în care te simţi acasă. Îi dedic articolul mamei mele, a cărei onomastică este astăzi şi care, sâmbătă, împlineşte şi o frumoasă vârstă. Pentru că dacă aş trăi o viaţă mai simplă, mai aşezată, astăzi i-aş lua pe ai mei părinţi şi i-aş duce la Sibiu, la Vila Weidner...

Vila Weidner - rafinament şi eleganţă în Sibiu

Hotelul de 3 stele, Vila Weidner, se află exact în centrul vechi al Sibiului şi oferă, aşa cum vă spuneam şi mai sus, o perspectivă spectaculoasă asupra Pieţei de Crăciun. Am ajuns sâmbătă în Sibiu pe o ploaie mocănească, pe un frig înţepător, dar cu o stare de bine în suflet. În faţă la Vila Weidner erau zeci de persoane adunate, copiii şi adulţi, români şi străini. La prima vedere, se părea că venise Moşul...

Vila Weidner mansarda

La recepţie am fost întâmpinaţi de o doamnă drăguţă, care ne-a spus că toată acea lume aşteaptă un loc în restaurantul hotelului. Deh, era şi 1 decembrie, însă de mult n-am mai văzut atât entuziasm. Se pare că restaurantul ardelenesc din inima Vilei Weidner are cel mai bun chef din Sibiu, iar oamenii sunt foarte conştienţi de acest lucru.

Camera noastră se afla la mansardă, iar din prima clipă în care i-am trecut pragul, m-am simţit mândră că sunt româncă. Decorurile sofisticate, elegante, dar calde şi intime, te impresionează pe loc. Nu-ţi dau timp să te gândeşti cum ar fi putut fi mai bine. Pentru că totul este perfect! Aceşti oameni au investit nu doar bani în hotel, ci şi suflet.

În seara de 1 Decembrie am petrecut mai bine de trei ore în restaurantul Vilei Weidner - chiar am avut mare noroc că am găsit o masă liberă! Simona şi Crina, vă mulţumesc că aţi avut grijă de noi, la fel cum le purtaţi de grijă tuturor prietenilor şi clienţilor voştri! Sunteţi minunate!

Vila Weidner restaurantVila Weidner restaurant

Meniul ne-a cam dat de furcă. Preparate diverse, din care nu prea ştii ce să alegi, pentru că toate îţi fac cu ochiul. Însă ne-am oprit la o friptură cu nişte cartofi ţăraneşti şi o excelentă salată de designer (cum îi spun eu - pentru că a depăşit graniţele unei salate obişnuite) şi o porţie de pui cu ardei şi piure, dar şi ciorbă de văcuţă, cafele, bere şi cappuccino la desert. O cină completă, cu tot cu băuturi, ne-a costat în jur de 100 de lei - însă decorul, atmosfera şi bunătăţile de pe masă au fost priceless!

În jurul nostru, românii îşi sărbătoreau Ziua Naţională cu ciolan pe varză, fasole cu afumătură, preparatul bucătarului-şef, bere, vinuri nobile, sucuri fresh, îngheţată şi prăjituri sofisticate şi multe, multe altele. Undeva, în fundal, colindele îţi picurau în suflet bucurie şi pace.

După o escapadă prin Piaţa de Crăciun, despre care vă voi povesti într-un articol dedicat, ne-am întors în mansarda noastră caldă şi primitoare. Oboseala şi-a spus cuvântul. Însă, nu a durat prea mult... din oră în oră m-am trezit. De ce? Pentru că nu puteam să stau departe de fereastră. Luminile fantastice din piaţă mă atrăgeau ca un magnet şi şi-au răspândit asupra mea praful de zâne. La 4 dimineaţa, am deschis geamul, am respirat cu nesaţ aerul de munte şi de sărbătoare şi am continuat să fac fotografii. Îmi era frică de lumina zorilor şi că nu voi mai vedea toată acea minune...

Dimineaţă am fost întâmpinaţi cu un mic dejun clasic şi o cafea bună şi ne-am plimbat prin Vila Weidner, pentru a-i descoperi secretele. Ştiaţi că acolo, în Piaţa Mare, în curtea Vilei, Mihai Viteazu îşi adăpostea calul şi oştenii? Mi s-a părut atât de interesant... şi parcă, pentru o clipă, te simţi nemuritor, simţi că faci parte din istorie...

Vila Weidner are 23 de camere, duble şi twin, dar şi un apartament superb, pe care îl veţi admira în fotografiile făcute de Vlad. Iar când ajungeţi la Sibiu, mergeţi acolo! Fie că veţi sta într-una din camerele elegante, fie că veţi coborî doar la restaurant, orice aţi alege - va fi perfect!

Vila Weidner apartament1Vila Weidner apartament2
Vila Weidner apartament3Vila Weidner apartament4

Şi vă spun încă o dată - scriu doar despre locurile şi oamenii în care cred cu adevărat! Care mă inspiră şi care mă fac să simt emoţie şi bucurie. Vila Weidner este un hotel special, un loc unde te regăseşti şi în care, la plecare, vei lăsa o parte din tine.

Rezervări şi detalii - pe site-ul lor oficial: Vila Weidner, dar şi pe pagina de Facebook!

Iar mai jos aveţi imaginea care m-a făcut să visez o noapte întreagă... iar aici, galeria foto din Piaţa de Crăciun!