De ce aş pleca mâine la Paris...

Toată viaţa am fost marcată de un citat pe care l-am citit într-o carte. "La Paris trebuie să mergi pentru prima dată cu o persoană pe care o iubeşti şi alături de care îţi doreşti să îmbătrâneşti." Am visat la acest oraş încă din copilarie, însă timpul său a venit abia anul trecut, în ianuarie, de ziua mea. Eram în Tenerife şi s-a ivit posibilitatea întoarcerii acasă prin Paris. Nu am ezitat nicio clipă. Am stat în Paris patru zile, în mijlocul iernii, iar oraşul m-a fascinat, pentru că a fost total diferit de aşteptările mele şi de ce am văzut prin filme. Iar acum, când amintirile se aşează frumos în matca lor, realizez că nu aş face nimic diferit dacă aş mai merge o dată în marele oraş... Iată doar câteva motive pentru care m-aş întoarce în Paris...

30 de motive ca să iubeşti Parisul

1. Am stat în arondismentul al 13-lea - Quartier Chinois - şi mi-a plăcut la nebunie. Mâncarea este divină, puburile şi restaurantele sunt puţin mai ieftine ca în centru, pieţele sunt pline de fructe şi legume exotice, de flori superbe şi de oameni interesanţi. În Place d'Italie am găsit şi o terasă romantică şi accesibilă, unde am fost de două ori.

2. Srăduţele din jurul pieţei Jeanne d'Arc sunt foarte liniştite, cu vile graţioase, cu parfum de epocă, grădini romantice, trandafiri înfloriţi şi copii jucăuşi. La colţul străzii găseşti brutării (celebrele boulangerie) care împrăştie un miros incredibil, de pâine proaspătă şi croissante delicioase. Nu ai nevoie de nimic mai mult pentru a începe ziua perfect!

3. Am cumpărat în fiecare zi produse din supermarketuri şi sunt foarte bune: pizza, ratatouille, brânzeturi fine, cola cu cireşe, ciocolată de casă, vin roşu, o bere grozavă şi şampanie. Aici am avut o mare surpriză: credeam că Parisul este super scump, însă este chiar accesibil, dacă găteşti în casă.

4. Auzisem din diverse surse că francezii sunt aroganţi şi neprimitori. Nimic mai departe de adevăr. Mie mi-au plăcut la nebunie. Sunt extraordinar de civilizaţi şi politicoşi, sunt patrioţi şi se îmbracă foarte bine. Dacă au ceva de spus, te opresc pe stradă şi îşi fac cunoscută părerea (pe mine m-a oprit o doamnă şi mi-a spus că am cizme foarte frumoase:)). Ne-au ajutat de fiecare dată când ne-am rătăcit, chiar dacă nu vorbeau engleza. Într-un singur cuvânt: Chapeau!

5. Plimbările cu metroul sunt... priceless. Mi-a plăcut tot "procesul" la nebunie: de la biletele pe care le luam de la automat, până la călătoria în sine (pe sub pământ şi pe deasupra lui - cu Turnul Eiffel în depărtare) şi, mai ales, oamenii cu problemele şi atitudinea lor.

6. Cu mare uimire, am descoperit că Parisul este verde şi în ianuarie, că parcurile nu şi-au pierdut farmecul, în ciuda iernii, că trandafirii sunt înfloriţi şi raţele navighează liniştite pe lacurile superbului oraş. Am petrecut ore în şir în Parc des Buttes Chaumont, pe care vi-l recomand din tot sufletul. Se află în Belleville

7. Aveam câteva "obiective" în minte când am mers la Paris. Puţin cam snoabe, însă nu mi-e ruşine cu ele:)) Îmi doream să văd magazinul original al lui Coco Chanel, să văd Ritz-ul, Louboutin Shop, câteva galerii de artă şi alte asemenea. Am reuşit să le găsesc pe toate, fără hartă, doar urmănd o schiţă personală făcută de acasă. Parisul este un oras fascinant, în care te descurci destul de uşor. Excelent pentru călători!

8. Galeria Vivienne mi-a plăcut cel mai mult în Paris. Trebuie s-o vedeţi, ca să mă credeţi:)

9. Cartierul Montmartre şi bulevardul Clichy sunt două "obiective" obligatorii. De la Hard Rock Cafe, la Sacre Coeur, la panoramele fabuloase asupra oraşului şi până la Moulin Rouge şi magazinele/cluburile care vând... sex - toate trebuie văzute.

10. De ziua mea m-am rătăcit prin Paris. Am făcut o plimbare lungă pe malul Senei şi am ajuns într-o zonă... imposibilă, din care habar n-aveam să ies. Am văzut însă Turnul Eiffel în depărtare, printre vile, şi i-am urmat chemarea. Astfel am descoperit unul dintre cele mai seducătoare şi elegante cartiere din Paris, cu ferestre luminate divin, cald, boem şi foarte cochet - arondismentul 7, între Invalides şi Pont de l'Alma.

11. Podurile peste Sena sunt spectaculoase. Monumentale, elegante şi încărcate de elemente de design - te atrag şi te cuceresc de la prima... traversare. Cel mai mult mi-au plăcut Pont Royal, Pont Neuf, Pont Alexandre III şi Pont de l'Alma.

12. Eu nu am avut ocazia, însă voi nu trebuie să rataţi o plimbare cu barca pe Sena, la apus, cu un pahar de şampanie în mână şi cu cel drag alături.

13. Mi-au plăcut la nebunie restaurantele şi barurile în care am intrat. Şi am făcut-o doar pentru decor! Lumânări, felinare roşii, petale de trandafiri, mobilă vintage, covoare superbe, orhidee, lumini magice - cam asta am găsit în majoritatea.

14. Şi pentru că tot vorbim de interioare - acesta este lucrul care mi-a plăcut enorm în Paris. Inima lui. Chiar dacă la exterior nu este foarte decorativ (aşa cum mă aşteptam), la interior este incredibil. Am privit pe geamuri, în vitrine, am intrat în case, în birouri, în hoteluri şi restaurante. Este ceva foarte dificl de descris. Vei iubi cu siguranţă Parisul pentru luminile sale.

15. Ştiu că Turnul Eiffel este o atracţie supraevaluată şi că acum este la modă să nu-l mai vizitezi. Eu am ajuns din întâmplare (pentru că nu era pe lista mea) şi am fost surprinsă cu adevărat. Nu am simţit nevoia să urc în turn, însă spectacolul este magic şi din parcul din jurul său. Nu trebuie ratat şi nici nu prea ai avea cum... Te simţi ca într-un film!

16. Dacă vrei să admiri Parisul de la înălţime, mergi în Turnul Montparnasse, din arondismentul 14. Astfel vei putea fotografia şi oraşul, şi simbolul său - Eiffel.

17. Mi-au plăcut zona cu Hotel de Ville şi "insula" cu Notre Dame, însă erau foarte aglomerate chiar şi în ianuarie. La fel şi la Centrul Pompidou. În plus, la terasele din zonă nu te poţi apropia decât de un banal espresso - o apă sau o bere costă în jur de 8-9 euro.

18. Dacă traversezi podul şi ajungi în Sorbonne, în Cartierul Latin şi în Saint-Germain Des Pres, situaţia se schimbă total. Este una din zonele mele preferate din Paris, datorită atmosferei, preţurilor şi a oamenilor pe care îi vezi acolo.

19. Trebuie neapărat să mănânci în Latin Quarter şi să încerci bunătăţile locale. Apoi stai la o cafenea cu mese pe trotuar şi admiră trecătorii. Pe înserat.

20. Mergi la Biserica Madeleine, aflată lângă staţia de metrou cu acelaşi nume. De aici începe şi faimosul cartier al buticurilor de modă (Rue Saint-Honore) şi poţi ajunge cu uşurinţă pe Champs Elysees, în Place de la Concorde, în Grădinile Tuileires şi la Louvre.

21. Vizitează Grădinile Luxembourg şi Fontaine Medicis

22. Plimbă-te pe bulevardele Haussmann şi Capucines, admiră Opera din Paris şi mergi la Galeriile La Fayette - vei avea o mare surpriză:)

23. De la staţia de metrou Opera, mergi pe Rue de la Paix, admiră senzaţionalul Hotel Park Hyatt şi vei ajunge în celebra Place Vendome. Ce vezi aici? Magazinele Cartier, Van Cleef & Arpels, Chanel, Swatch, Louis Vuitton şi Hotel & Club Ritz.

24. Parisul este un muzeu în aer liber, dacă ştii să-l priveşti cu atenţie. Dacă eşti însă adeptul muzeelor clasice, cu siguranţă ai ce vedea în Oraşul Luminilor.

25. Singura problemă pe care o are acest oraş, după părerea mea, este... nivelul ridicat al preţurilor. Nu este tocmai uşor să-ţi organizezi o escapadă la Paris, să găseşti bilete de avion bune, cazare decentă şi să mai şi rămâi cu ceva bani în buzunar (de un spectacol la Crazy Horse, să spunem:)). De aceea, recomandarea mea este să apelezi la o agenţie de tusim profesionistă, care are deja negociate cele mai bune oferte pentru tine.

26. Parisul este frumos iarna, însă primăvara este divin. Şi acest lucru l-am aflat de la un român stabilit la Paris de peste 20 de ani, care mi-a mărturisit că te îndrăgosteşti nebuneşte de oraş în aprilie-mai.

27. Acestea fiind spuse, am căutat pentru voi cea mai bună ofertă pentru Oraşul Îndrăgostiţilor. Şi iată ce am găsit: Hotel Ibis Berthier (3 stele, situat la 10 minute de mers pe jos de Montmartre şi Sacre Coeur şi la 15 minute de Champs Elysees) + wifi gratuit + pachet de 4 nopţi cu mic dejun (in martie, aprilie, mai) + zbor Bucureşti-Paris-Bucureşti + transport cu autocarul la hotel şi înapoi, la aeroport + tur al Parisului + croazieră pe Sena + însoţitor român de grup. Toate acestea (şi trebuie să recunoaşteţi că nu sunt puţine!) la preţuri începând cu 399 de euro/persoană/sejur. Detalii şi rezervări aici!

28. Alte hoteluri interesante, cu 2-4 stele, găseşti aici! Nu uita să îi rogi pe specialiştii în turism de la TravelMax să îţi recomande un pachet complet, care să includă zbor şi cazare în Paris.

29. Parisul trebuie văzut cu inima şi cu mintea deschise. Trebuie respirat, gustat, admirat, simţit şi, mai ales, străbătut pe jos, dezgolit de secrete şi iubit.

30. Iar dacă ajungi prin Paris şi sfaturile mele îţi sunt de folos, scrie-mi două rânduri pe o vedere şi arunc-o în prima cutie poştală :) Mulţumesc frumos!