Dragilor, ştiu că aşteptaţi de mult articolele despre Portugalia, dar niciodată nu mi-a venit atât de greu să scriu despre frumuseţile unei ţări. Când găseşti paradisul, parcă ai vrea să-l păstrezi pentru tine, într-un colţ de suflet, şi să îl laşi să creeze amintiri pentru o viaţă. Am să încep totuşi astăzi prin a vă da “detaliile tehnice” despre această escapadă lusitană, care sunt convinsă că vă vor fi de folos… Deci, să vorbim despre zboruri, traseu, bugete şi cazări:)

Ideea proiectului

Visam de mult la Portugalia şi, în mod special, la Lisabona. Mi-am dorit într-un timp chiar să mă mut acolo, fără să ştiu prea multe lucruri despre ţară şi oameni. Am făcut un proiect frumos şi prietenii dragi de la Icar Tours mi-au fost alături. TAP Portugal Romania mi-a dat aripi. Şi iată-mă în Otopeni, gata de îmbarcare… După această călătorie, pot spune că nu mă aşteptam la nimic din ce am văzut şi trăit. Nu poţi fi pregătit pentru Portugalia. Este incredibilă! Peisajele, oamenii, oraşele albe, cerul, relaxarea, pasiunea – toate sunt dintr-o lume pe care nu o mai întâlnisem până acum. Încă mă aflu sub imperiul emoţiilor!

Flying by TAP Portugal Romania

Cred că am mai povestit că oricât de mult aş zbura, tot nu mă pot obişnui. Când avionul se ridică în aer, am emoţii mari şi la turbulenţe mă crispez şi respir sacadat. Probabil mulţi sunteţi ca mine. Cel puţin, eu îl am pe Vlad alături, care nu suferă de astfel de emoţii copilăreşti. Nu mă înţelegeţi greşit: sunt o fiinţă cerebrală şi am mare încredere în piloţi. Iar dacă nu erau piloţii excelent pregătiţi de la TAP, probabil n-aş mai fi ajuns în Portugalia (sau cel puţin aşa mi se părea atunci:)
Am zburat (aproape) lin până deasupra Lisabonei, timp de 4 ore şi 15 minute. Cu 10 minute înainte de aterizare, când avionul trecea printr-o pătură groasă de nori, am simţit că ne înălţăm (again!) şi mi-am dat seama că este o problemă. Doar vocea calmă a pilotului m-a liniştit. Mergem spre Madrid, aeroportul din Lisabona s-a închis, din cauza vânturilor puternice.
Ce a urmat a fost de poveste: încă o oră până în Madrid, 8 ore pe Barajas, în situaţia în care zeci de alte aeronave erau îndreptate din Lisabona spre Madrid, voucher de mâncare şi băutură de la TAP (altfel am fi rămas flămânzi o zi întreagă – nu prea îmi ardea să cheltui bani în Madrid, când nici măcar nu ştiam exact ce facem), legat prietenii cu români frumoşi, discuţii interesante, o oboseală teribilă. Când ne-am hotărât la un plan B – rămas în Madrid – am fost anunţaţi că plecăm spre Lisabona. Şi aşa a fost…
Un pilot tânăr şi foarte simpatic (portughez) ne-a confirmat că vremea este mai bună pe Lisbon International Airport şi că putem ateriza. Am zburat lin o oră şi apoi am început coborârea. Nu vă voi detalia prin ce am trecut. Vă voi spune doar că stewardesele se legaseră cu 2 centuri de siguranţă, că oamenii plângeau (şi eu) şi că am simţit vântul… Din nou, datorită curajului, pregătirii perfecte şi abilităţilor pilotului TAP Portugal am ajuns întregi pe pământ. Doamne ajută!
Ce să vă mai spun despre TAP Portugal: mâncare bună, servicii excelente, personal ralaxat şi zâmbitor, scaune confortabile şi cu mult, mult spaţiu. O companie care îţi inspiră încredere! În Lisabona am ajuns la 9.30 seara (în loc de 9.30 dimineaţa) şi era un vânt de vară târzie, destul de frig, înnourat. Mai că nici nu-mi păsa:)
La întoarcere am urmat un drum diferit, pilotul TAP Portugal a fost din nou genial. Ne-a purtat prin nişte curenţi nevăzuţi şi tulburători (care au durat cam 40 de minute) şi ne-a adus cu bine acasă.
Cu ce am rămas de pe acest drum? Cu încredere şi mai mare în piloţi, cu prieteni faini, cu o rezistenţă mai mare la intemperii  şi cu vreo două rugăciuni noi învăţate. Apropo, am jurat să nu mai zbor prea curând. Mi-a trecut din clipa în care am aterizat:))

Traseu Portugalia & Spania

19, 20, 21 ianuarie – Lisabona
Lisabona – Portimao, by Eva Bus (40 euro/2 persoane/dus)
22, 23 ianuarie – Portimao
Portimao – Faro, by Eva Bus (12 euro/2 persoane/dus)
24 ianuarie – Faro
Faro – Sevilla, by Eva Bus (60 euro/2 persoane/dus-întors)
25, 26 ianuarie – Sevilla
27 ianuarie:
Sevilla – Faro
Faro – Lisabona, by Eva Bus (40 euro/2 persoane/dus)
Transport în comun am folosit doar în Lisabona – unde am plătit cam 1.40 euro pe drumul cu metroul (sunt carduri reîncărcabile) şi 2.80 pe drumul cu celebrul tramvai 28.  Există metrou din aeroport până în centrul oraşului, până în staţia de autobuz EVA şi chiar până în Alfama, este foarte confortabil şi nici nu trebuie să vă gândiţi la alte soluţii.

Cazare în Portugalia şi Spania

Lisabona:
Residencial Mar dos Acores – un fel de hostel, cu 18 euro/noapte/cameră dublă cu baie privată – am plătit 3 nopţi, am plecat după prima, din cauza frigului şi a spaţiului foarte mic. Pe timp de vară cred că este foarte ok. Este şi foarte curat.
Casa de Santos – apartament privat de 80 mp – 60 euro/noapte (living, bucătărie dotată inclusiv cu pahare de şampanie, dormitor, baie). Cel mai frumos apartament în care am stat vreodată:)
Portimao:
Hotel Flamingo – apartamente (studio) de la 18 euro/noapte (living, bucătărie complet utilată, două paturi, baie, balcon). Aici m-am simţit şi cel mai bine.
Faro:
Am făcut rezervare la Residencial Dandy – un fel de guesthouse, unde proprietarul nu s-a prezentat la recepţie. A trebuit să plecăm după 45 de minute de aşteptare, pe o ploaie infernală, şi să ne cazăm la un hotel de 4 stele. Foarte nasol:)) Glumesc, evident!
Hotel Faro, 4 stele – se află exact în port – 64 euro/noapte, tot confortul, cu mic dejun inclus.
Sevilla
Hotel Zaida, 1 stea – se află în Santa Cruz, în centrul vechi al oraşului şi arată superb. Am avut pentru 30 de euro/noapte – cameră cu două paturi, baie privată, tv, aer condiţionat şi internet.

Buget Portugalia şi Spania

Eh, aici este mai complicat. Însă voi face o listă scurtă:
– biletele de avion TAP Portugal Bucureşti-Lisabona costă în jur de 500 de euro dus-întors pentru două persoane, în funcţie de promoţie sau de perioadă. Cel mai indicat este să intraţi pe FlyTAP şi să vedeţi despre ce este vorba!
– toate autobuzele interurbane şi internaţionale m-au costat: 150 euro
– cazările: 335 euro (8 nopţi, 4 oraşe)
– transport în comun: până în 20 de euro
– suveniruri şi cadouri: 70 de euro
– mâncare, băutură (“in the house” – pentru că am avut mai mereu bucătărie în apartamente, am gătit în casă, scutind o mulţime de cheltuieli şi căutări): 130 euro
– alte cheltuieli (pasteis de Belem, cafele, restaurant Lisabona, churros şi ciocolată în Sevilla, bere în Alfama, şampanie pe plajă): 60 de euro
Total: 765 euro – 8 zile de vacanţă – 4 oraşe – peste 1.000 de km de drum:) Recunosc, am exagerat cu unele cazări care au fost mult prea scumpe, însă aveam nevoie de puţin confort şi de căldură, mai ales. Se poate ajunge la un preţ excelent dacă apelaţi la o agenţie de turism sau dacă mergeţi prin CouchSurfing, iar la cum sunt lusitanii – ar fi o experienţă genială. La fel, cred că dacă îţi închiriezi o maşină poţi ieşi mai ieftin, iar în plus ai ocazia să opreşti pe cel mai frumos traseu pe care îl vei vedea vreodată şi să faci poze.
A fost o călătorie fascinantă. Portugalia m-a uimit în fiecare zi. Am petrecut o aniversare perfectă. Am descoperit paradisul. Singurul meu regret este că nu am avut cum să cobor din autobuz şi să o iau la fugă pe dealurile verzi, prin lumea aceea mirifică în care doar portocalii, migdalii înfloriţi şi văcuţele roşcate trăiesc, încălzite de un soare blând şi respirând aerul parfumat din pădurile de pini.
Va urma…

Mulţumesc din suflet ICAR Tours şi TAP Portugal – care au făcut această călătorie posibilă!

13 Comments

1. Ma bucur ca v-a priit vacanta asta 🙂

765 de euro pentru 8 zile, 2 persoane mi se pare super-pret. E drept ca noi cand am fost ne-am cam facut de cap in cele zece zile de-am zis ca nici nu mai facem socoteala cat am cheltuit si pe ce..

Insa apropos de ce ziceai tu, nu cred ca iesi mai ieftin cu masina inchiriata. Pe langa taxa de inchiriere, asigurare in caz de accident si benzina, in Portugalia si taxele de autostrada sunt destul de mari.

2. Cand am zburat prima data cu avionul am fost convinsa ca cineva tine neaparat sa imi smulga venele de la tample. O stewardesa draguta s-a oferit sa imi dea o pastila care urma sa isi faca efectul peste doua ore, cand eu voi fi fost deja ajunsa la destinatie. Era o vreme excelenta, nu au fost turbulente, nu nimic. Dar emotiile si faptul ca urmarisem o luna emisiunea Dezastre in aer de pe Discovery si-au facut efectul. :)) Atunci am jurat ca nu mai zbor niciodata, dar mi-am uitat repede promisiunea. :))
    Multi spun ca trebuie sa cauti cu rabdare, pana gasesti cazare ieftina. Dar daca in plina iarna nu iti ofera un strop de caldura, este de preferat sa dai un ban in plus si sa ai conditiile pe care le doresti.
    Bine ai revenit, Ioana! Ma opresc aici, ca sa nu fac un comentariu mai lung decat articolul. :))

3. Era caldura peste tot, adica aer condi. Am facut eu mofturi:)) Multumesc mult pentru comentariu, ma bucur sa fie cat de lung posibil:P

4. Da, cu masina inchiriata sigur te pricepi mult mai bine decat mine:) 765 au fost fara zboruri, destul de mult pentru noi… A fost atat de frumos, incat nici eu nu m-am uitat la bani.

5. Frumos!Astept si urmatoarele articole si poze.
    Am si eu niste zoboruri low-cost din oras catre Portugalia, mai exact catre Porto si ma gandeam la o scurta vacanta acolo pe la inceputul verii (cand sarbatorim nunta de hartie :p). Poate si o mica escapada la Lisabona…
    Si eu ma gandesc ca este o destinatie chiar faina tara asta 🙂

6. De acord ca Portugalia este frumoasa si Lisabona un oras plin de atmosfera. N-am fost pe litoral spre Faro, dar am fost la Nazare si la Obidos.

1265 euro, cu avion cu tot. Cam atat (1200-1300 euro, 2 persoane) este si un sejur de pana la 10 zile, pentru doua persoane, in Grecia sau Croatia, din Timisoara, cu masina proprie. Pentru 2 persoane, intotdeauna imi fac un asemenea buget. Daca cheltuiesc mai putin, cu atat mai bine:)

7. Ce zici tu ca ai patit cu zborul si cu turbulentele spre Portugalia am patit si eu catre "La Belle France" si am zis ca daca atunci nu mor, o sa traiesc zeci vieti :)) Eu ador sa zbor, nu mi-e frica niciodata si daca e sa intample ceva, prefer, decat un anost, sa zicem, alt fel de accident 😛

Nici mie nu mi se are putin cat ati cheltuit, dar noah, asta e, ati vazut oricum multe chestii si v-ati plimbat bine 🙂 Astept continuarea :*

8. Iti recomand din tot sufletul Lisabona:)

9. Hei, Bia, eu prefer sa mor la mine in pat, de batranete, cat mai anost posibil:))) Nu mi-e frica de moarte. Mi-e frica de clipele alea dinainte, cand faci cunostinta cu ea:))) Pup mult.

10. Da, ai dreptate. Si totusi trebuie sa tinem cont ca Portugalia este la capatul Europei. Si atunci iesim in avantaj! Nicaieri nu se sparg mai frumos valurile Atlanticului, decat de stancile lusitane ale batranului continent:)

11. Mă bucur că ţi-a plăcut Portugalia! De asemenea, informaţiile de mai sus sut excelente pentru oricine doreşte să viziteze această destinaţie.

O mică observaţie: dacă ai abonament de 24 de ore pentru transportul în comun, atunci nu mai trebuie să plăteşti cei 2,8 Euro pentru tramvaiul 28.e valabil pentru toate liniile de metrou şi tramvai.

12. Pff, mi s-a facut asa un dor de Portugalia!
    Si mi-ai adus aminte de cum am calatorit eu singura din Porto in Faro, unde am stat la un hostel si m-am imprietenit cu 2 tipe din Belgia…cum am inceput sa beau cafea cu lapte (costa 80 de centi in Braganca), cum mancam o data la cateva zile un Pastel de Nata…si cate si mai cate!
    Saudade!

13. stie cineva cum e vremea in portugalia [ faro] in luna decembrie?va rog .