Weekend romantic în Sighişoara

În weekend am fost la Sighişoara, aşa cum bine ştiţi. Am prins vreme foarte bună, între 5 şi 9 grade, soare, aer pur şi parfumat. Deşi acum 14 ani în urmă, când am vizitat Sighişoara, aceasta nu mi-a lăsat o impresie prea bună (am fost în timpul festivalului), acum am găsit un oraş de pitici, colorat, minuscul, boem şi foarte atrăgător. Este o cetate medievală romantică şi seducătoare, care te imbie la plimbări lungi şi la poveşti la ceas de seară. Nu mă voi întinde prea mult cu istorisirile, ci vă voi lăsa în compania fotografiilor lui Vlad...

În Sighi nu ai prea multe de făcut. Şi oricum nu de asta vii în acest oraş! Vii să te relaxezi şi să respiri un alt fel de aer. Casele colorate atrăgător se întind ca norişorii de vată de zahăr pe băţ şi se înghesuie toate înspre cetatea cea măreaţă. Luminile sunt magnifice seara, iar în februarie rar am văzut picior de străin. Germani şi englezi am întâlnit prin restaurante, însă mai puţin pe dealurile oraşului.

Am urcat de două ori la Turnul cu Ceas, am străbătut toate străduţele din centrul vechi, am urcat scara din lemn către Biserica din deal, am fost în cimitirul de pe deal (aici mi-a plăcut cel mai mult - voi reveni cu un articol dedicat:), am fost prin pizzerii, restaurante şi baruri, am admirat localnicii paşnici şi ne-a cam întristat mulţimea de cerşetori.

Serile ni le-am petrecut în Club B, un bar de la subsolul Primăriei, exact în vârful dealului, lângă Turnul cu ceas. Am făcut poze, ne-am odihnit într-un apartament elegant şi ne-am întors acasă. Nimic spectaculos - nici nu ne-am dorit să fie ceva ieşit din comun. Doar noi doi, plimbarea cu trenul şi un oraş nou, nedescoperit până acum.

"Detalii tehnice" din Sighişoara: transport, cazare, masă

Trenul Bucureşti-Sighişoara face 5 ore şi ceva şi costă 220 de lei/2 persoane/dus-întors.

Ne-am cazat la ApartHotel Sighişoara, un hotel frumos, aflat vis-a-vis de Catedrală şi la poalele Cetăţii. Noi am avut un apartament cu un dormitor la mansardă, gen duplex, cu peste 70 mp suprafaţă, cu bucătărie complet utilată, baie mare, canapea, fotolii, birou uriaş, TV, dormitor cu 2 paturi. Costă în jur de 200 de lei/noapte, însă găsiţi reduceri mari pe booking. L-am notat pe acest site şi mi-a ieşit un scor de 9.6:) A fost foarte bine!

Am mâncat de două ori la Restaurantul Perla, aflat la vreo 700 de metri de hotel, pe drumul care urcă spre Turnul cu Ceas. Decorul este foarte frumos, vintage, romantic. Mâncarea este bună, dar se poate şi mai bine de atât... Chelnerii sunt ca toţi localnicii din Sighi - amabili, uşor prea insistenţi şi parcă absenţi uneori. În ultima seară am încercat un alt restaurant de la poalele cetăţii, unde a fost cu mult mai bine - se află lângă Pensiunea Citadela şi are terasă Timişoareana.

Într-o singură zi, în doar câteva ore, vezi cu siguranţă tot centrul vechi al Sighişoarei. Toate turnurile, bastioanele şi muzeele, toate străzile, magazinele de suveniruri şi restaurantele mai importante. Dacă mergeţi în weekend, mare atenţie la magazinele alimentare - nu găseşti nimic deschis, mai ales în cetate!

Ce mi-a plăcut în Sighi:

- casele colorate şi arhitectura germană
- cetatea de poveste
- luminile din cetate
- barul Club B de la subsolul Primăriei
- hotelul la care am stat
- străduţele pietruite şi liniştea din cetate
- scara de lemn şi cimitirul din deal
- panoramele asupra oraşului
- preţurile de provincie, în unele locuri.

Ce nu mi-a plăcut în Sighi:

- casele distruse şi lăsate în paragină
- mulţimea de cerşetori de toate vârstele, de la 3 la 50 de ani, şi insistenţa acestora
- ameţeala localnicilor
- preţurile nesjutificat de mari în unele restaurante/magazine de suveniruri
- lipsa magazinelor sau a locurilor din care să-ţi cumperi măcar o apă şi o pâine
- lipsa oricărui punct de informare turistică
- vederi şi magneţi sub orice critică.

În concluzie, pentru a petrece un weekend în Sighi ai nevoie de vreo 700 de lei, cu transport (tren), cazare (hotel de 3 stele), mese la restaurant şi cafenele.

Galerie foto Sighişoara, by Vlad Semen:

CITEŞTE ŞI:

7 comentarii:

1. Da, te inteleg, dar pretul mi se pare cam mare pentru România, eu am cheltuit pentru 3 zile in Italia atat (bineinteles nu acum și cu promotii, dar totuși).

Lipsa unui birou de info turism, lipsa magazinelor de suveniruri mi se par foarte supărătoare și sunt semne clare că nu știm ce să facem pe sectorul "cum se scot bani din turism"...

In rest, ca de obicei, Vlad a făcut niște fotografii superbe. Apropo! La multi ani, Vlad! Scuze întârzierea, dar am fost și noi plecați în weekend, cu alți sărbătoriți de februarie '83 :))

Răspunsuri
    1. Bia draga, nu prea aveam cum sa iesim mai ieftin. Trenul ramane... tren. Hotel mai ieftin putem sa luam, ce-i drept, insa nu cu mult. La restaurant trebuia sa mergem, ca nu gaseam magazine. Si sa spunem ca am fi gatit sambata in casa. Iesem la 550-600, dar nu mai putin. Iar in Italia cu 150 de euro/3 zile... hmm, fusera vremurile alea... (cu zbor, cazare si masa??).

Multumim mult pentru urari si aprecieri:) Am vazut ca baietii nostri sunt nascuti in feb '83. La multi ani si lui Clau!

Ștergere
  2. Superbe fotografii, faina Sighisoara! 700 de lei este o suma rezonabila, pentru ca include si iesirile in oras. Altfel, se poate iesi mai ieftin, daca iti cumperi de mancare de la supermarket sau fast food, te cazezi la casutele de langa biserica ortodoxa si apelezi la autostop:)

Răspunsuri
    1. Hahaha, ar fi misto cu autostopul pana la Sighi, iarna, in weekend:)))

Ștergere
  3. Lipsa unui tourist info este inacceptabila, dar ce pretentii sa am de la Sighisoara cand, in Bucuresti, gasim aceeasi situatie...
    PS; Pozele sunt superbe, felicitari lui Vlad :)

4. Buna ziua,

Va invit sa vizitati cand veniti la Sighisoara si Galeria de Arta Traditionala :)

Sper sa va placa povestile si obiectele noastre. Suntem sase mesteri cu diferite mestesuguri.

www.facebook.com/obiectetraditionale.ro
    sau http://obiectetraditionale.ro/ este site-ul nostru.

Fiind destul de ascunsi intr-o pivnita incercam in orice fel sa ne promovam.

Sa aveti zile frumoase si va asteptam in Sighisoara!

RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...