Sevilla - informaţii şi galerie foto

La sfârşitul călătoriei noastre prin Portugalia, aflându-ne la doar 65 de km de graniţa cu Spania, ne-am propus să dăm o fugă şi până în Sevilla, un oraş despre care auzisem multe lucruri bune. Astfel, am părăsit Faro după o singură noapte şi am luat un bus care ne-a dus în mai puţin de patru ore în Sevilla, unde am fost întâmpinaţi de ploaie, portocali şi aglomeraţie... Iată detalii...

Sevilla - informaţii

Sevilla se află la doar 200 de km de Faro şi, vrând să exploatăm la maxim călătoria noastră prin Portugalia, am zis să dăm o fugă şi până în oraşul spaniol, pentru două nopţi romantice şi o zi însorită. Din păcate, totul s-a schimbat imediat după ce am trecut graniţa: şoferii sunt mai agitaţi, peisajul banal, preţurile cresc simţitor, iar ploaia ne-a urmat... Insă cum noi nu ne pierdem prea uşor buna dispoziţie, am mers direct spre hotel şi spre cel mai grozav supermarket din lume - Mercadona - locul nostru preferat încă din perioada Tenerife.

Autogara din Sevilla este imensă şi bine organizată, iar la ghişee am dat inclusiv peste angajaţi români, dornici să schimbe o vorbă în limba maternă. În imediata apropiere se află Centro Comercial Plaza de Armas, cu restaurante, fast-food-uri, cinematografe şi un hotel de 4 stele (NH Plaza de Armas), dar şi Mercadona - un supermarket de unde îţi poţi lua tot ce visezi: mâncare caldă, preparate proaspete, pâine, prăjituri, sucuri şi vin spaniol, dar şi multe altele. Preţurile sunt de vis faţă de restul buticurilor din oraş!

În această zonă, dacă traversezi Calle Gravina, intri într-un labirint de străduţe vechi şi înguste, extrem de  pitoreşti, pe care sunt aliniate pensiuni şi hoteluri budget. Noi aveam deja rezervare la Hotel Zaida, un palat în stil mudejar complet renovat, cu un aer de poveste.

La recepţie, patronul hotelului nu vorbea aproape deloc engleza (un alt 'şoc' când vii din Portugalia), însă ne-a dat o cameră bună şi parolă de internet, dar şi câteva hărţi şi pliante cu oraşul. Casa în care se află hotelul budget este din secolul al 18-lea şi arată incredibil - luminile sunt filtrate prin vitralii albastre, pereţii sunt în auriu şi galben pal, iar camerele sunt micuţe, dar curate şi cu tot ce ai nevoie.

Spre seară ploaia s-a oprit şi am ieşit la o plimbărică prin centrul vechi al oraşului, aflat în apropierea hotelului. Am străbătut străzile largi, elegante, şi am privit spaniolii ieşiţi şi ei la promenadă. Bineînţeles, am ajuns şi noi la Catedrala uluitoare din Sevilla, o construcţie care îţi taie respiraţia. În jurul acesteia se aflau portocali încărcaţi de fructe, iar trăsurile şi caii creau o atmosferă de basm.

Tot aici se află şi Archivo de Indias, dar şi celebrul Real Alcazar de Sevilla cu Jardines de Murillo. Zona este foarte, foarte frumoasă şi într-adevăr romantică. Porumbei albi, cai roşcaţi, copii veseli, spanioloaice sexy, restaurante micuţe cu terase pe trotuar, pieţe boeme. Un minus pentru insistenţa cerşetorilor şi pentru hoţi, despre care am citit că ar fi peste tot - dar nu am avut onoarea să-i văd la muncă.

Deşi Sevilla este un oraş mare, cu multe locuri de vizitat, noi ne-am învârtit două zile prin centrul vechi şi pe malul râului, am mâncat churros cu ciocolată caldă, am admirat arhitectura oraşului şi păunii din grădini, am fotografiat bisercile şi pieţele şi ne-am bucurat de câteva ore de soare.

Iar după două zile de atmosferă spaniolă clasică, ne-am îndreptat din nou spre Lisabona, unde ne aştepta zborul cu TAP Portugal spre Bucureşti. Imediat după ce am trecut graniţa, magia Portugaliei a revenit: câmpiile sale verzi, migdalii şi drumurile pierdute prin păduri ne-au încântat sufletul. De abia aştept să revin în Portugalia, să revăd Lisabona şi să vizitez Sintra, Cascais şi Estoril, alte locuri magice... Insă până atunci, vă las cu fotografiile din romantica Sevilla...

Sevilla - galerie foto

Foto: Vlad Semen

Mulţumesc din suflet ICAR Tours şi TAP Portugal - care au făcut această călătorie posibilă!