În jurul lumii... prin Bucureşti (2)

Dacă sâmbătă am fost prin Parcul Circului şi am testat câteva restaurante din centrul vechi al Bucureştiului, duminică a fost ziua în care ne-am bucurat de Capitală de la înălţime. Dar nu numai... Traseul nostru a inclus trei parcuri, doi "zgârie-nori" şi patru restaurante/terase pe care nu le mai testasem până acum. Iată detalii...

Iată pe unde ne-am mai plimbat prin Bucureşti:

1. Călătoria de ieri a început destul de târziu, în jurul orei 14, când am ajuns în Cişmigiu. Parcul era mai liber ca niciodată, iar liniştea îi dă un farmec aparte. Lebedele negre, trandafirii şi păunii se încadrează perfect în peisaj. Cişmigiul reprezintă pentru mine un loc de suflet, pentru că am locuit lângă parc, însă mereu descopăr câte ceva nou aici. Ieri mi-au plăcut foarte mult aleile aproape pustii, cu aer boem şi vintage.

2. Am ieşit din Cişmigiu prin Ştirbei Vodă şi am mers pe Spiru Haret, strada Berthelot şi apoi pe Banului. Această zonă are un farmec aparte, vilele vechi acoperite cu iederă spunându-ţi parcă poveşti de demult.

3. Strada Banului dă în Calea Victoriei exact lângă Palatul Ştirbei - primul nostru obiectiv. Însă nu ne-am oprit să vizităm muzeul (era închis), ci l-am înconjurat şi am pătruns într-un spaţiu de poveste. Vegetaţie bogată, hamace, fotolii, paturi şi corturi şi câteva mese joase, din lemn alb. O muzică în surdină însoţea clinchetul paharelor cu bere nemţească nefiltrată. Vă recomand din tot sufletul să mergeţi în Grădina Eden! Este fabuloasă:)

4. De la Palatul Ştirbei, am traversat Calea Victoriei şi am mers pe Strada Biserica Amzei, am trecut de Ambasada Franţei, am admirat terasele elegante de pe Mendeleev, am trecut de rondul de la Piaţa Romană şi am mers pe strada Căderea Bastiliei până în capăt, unde se află noul sediu al băncii ING. Nimic interesant până acum, nu? Dar de abia acum începe aventura... În clădirea ING din sticlă şi oţel, uşor înclinată, la etajul 15, se află Restaurantul Sole & Barul Luna.

Portarul ne-a spus că localul este închis (duminică, pe la ora 17). Însă ne-a dat voie să urcăm, ca să vedem despre ce este vorba. Iar la etajul 15 s-a deschis în faţa noastră un spaţiu alb, foarte sofisticat, decorat minimalist, şi cu ferestre înalte, cu vedere la tot Bucureştiul. A fost o experienţă fantastică, despre care voi scrie un articol separat.

5. De la Sole am ieşit în Iancu de Hunedoara şi am mers până în Piaţa Victoriei, unde am pătruns în universul Kiseleff-ului. Vile superbe, un parc romantic, terase şi ambasade. În dreptul Arcului de Triumf am intrat în Herăstrău şi am străbătut tot parcul până la debarcader. Aici am luat şi un prânz tipic românesc şi am băut o bere rece, admirând trecătorii. Era foarte aglomerat, însă plăcut. Iar vremea a ţinut cu noi!

6. Seara ne-am încheiat-o la Restaurantul 18 Lounge, de pe acoperişul unuia dintre turnurile gemene din Piaţa Presei Libere. Aici servirea este ireproşabilă, deserturile divine, atmosfera relaxantă. Iar priveliştile aspura Bucureştiului (mai ales cu Herăstrăul ca fundal) sunt uluitoare.

M-am bucurat de fiecare clipă petrecută cu mama mea, ca de obicei. Însă de data aceasta am descoperit şi eu locuri noi în oraşul meu drag, am avut parte de momente emoţionante şi de amintiri pe care le voi preţui mereu. Şi pot să vă spun că Bucureştiul este MINUNAT! Staţi aproape, vor urma topuri şi fotografii:)