Jurnal de bord - 10 zile de aventuri

Ventilatoarele uriașe mătură domol aerul cald, creând umbre și conuri de lumină surprinzătoare. Miroase a turmeric și a curry, o aromă pe care mi-am dorit atât de mult să o mai simt măcar o dată, încât o respir prin toți porii și zâmbesc dezlănțuit, ca și cum abia în acest moment trăiesc cu adevărat. Sunt în Central Market din Kuala Lumpur, afară plouă torențial, iar noi ne plimbăm agale printre mătăsuri, artefacte și eșarfe fine, mâncând bomboane cu alune învelite în cea mai bună ciocolată malaysiană. Moments of my life...

Suntem de 10 zile pe drum. Am rămas puțin în urmă cu scrisul, pentru că am ales să mă bucur de fiecare clipă, să trăiesc intens, să ies, să merg pe străzi, să zâmbesc. Acum s-au adunat multe povești frumoase, pe care vi le voi spune pas cu pas.

Jurnal de bord

23 mai

Decolăm din București cu Wizz Air, spre însoritul Dubai. Avionul este full, însă noi avem locuri la mijloc, cu mult spațiu. Mai o cafea, mai o revistă - cele 5 ore trec rapid și ne trezim deasupra unui oraș roz, strălucitor, înghițit treptat de o noapte de catifea. Parcă ghicesc căldură și de abia aștept să o simt...

Ieșim în noaptea fierbinte din Dubai, așteptăm aproape o oră un autobuz de oraș, și mergem până la un metrou suspendat (fără șofer). Trenul ne lasă aproape de hotel, iar recepția cu 17 grade ne trezește bine de tot. Camere superbe, elegante, cu geamuri care nu se deschid. Cine are nevoie de aer?!

Barul hotelului este înțesat de arabi, emigranți, turiști si... noi, care dăm 30 de lei pe o Stela mare, să ne ostoim setea și bucuria de a fi pe alte tărâmuri.

24 mai

Ziua începe cu un mic dejun arăbesc fabulos și cu emails, apoi luăm un taxi spre Burj Al Arab. Am o întâlnire cu directoarea de comunicare de la hotel. Voi descrie într-un articol viitor toate emoțiile pe care le-am simțit la Burj și prânzul de la Bab al Yam.

După Burj, ne-am urcat într-un bus turistic, din ăla cu etaj și aer și soare, și ne-am plimbat vreo două ore până la Atlantis și Dubai Marina. Am mers pe plajă, am făcut poze cu cămilele, am intrat în apa fierbinte ca o ciorbă, am băut o cafea și o limonadă la un Starbucks cu wifi și apoi ne-am rătăcit prin oraș. După un tramvai, un bus și un metrou, iată-ne iar la hotel, pregătiți pentru o nouă aventură.

25 mai

Am plecat de dimineață și ne-am continuat aventura prin Dubai cu autobuzul turistic, am mers printre zgârie-nori, prin Old Town și apoi am făcut o croazieră superbă în golf. Am ajuns devreme la Dubai International Airport și ne-am îmbarcat pe cursa Singapore Airlines spre Singapore, la business class.

Zborul a fost o poveste în sine. Pat cu așternuturi fine, o cină de vis, cocktail-uri, bere Tiger, Singapore Sling, deserturi, șerbet de mango, salată de fructe la mic dejun, un retro jazz fermecător. Cele șapte ore au fost puține pentru a savura tot confortul și bucuria unui zbor de 5 stele.

26 mai

Dimineață. Singapore. Nu avem cazare. Puțină panică.

Ne-am "cazat" vreo două ore într-un bar din aeroport cu wifi, am căutat cazare, am luat o singură noapte (după buget) și duși am fost la tren. Cazarea s-a făcut după 12, însă camera și view-ul au meritat așteptarea.

Două paturi uriașe, vedere la port, un birou pe toată lățimea camerei, piscină la etajul 11, în aer liber, printre zgârie-nori.

27 mai

Câteva ore bune am stat adâncită în mici drame. Ce să facem mai departe? Să mergem spre insulele Indoneziei, să mai stăm?! Apoi am luat brusc hotărârea să venim în Kuala Lumpur și, eliberați de povara unei decizii, am plecat în oraș să explorăm.

Mi-au trebuit exact 20 de minute ca să mă îndrăgostesc de Singapore. Și încă trei ore ca iubirea mea să crească, să se maturizeze și să se așeze.

N-am să uit niciodată seara asta, când mi-am șoptit dorința de a locui în Singapore. Revin cu motive, povești și fotografii.

28 mai

Am luat un autobuz din Singapore care ar fi trebuit să facă 5 ore până în Kuala. Am făcut 11, cu 3 ore state doar în vamă, pentru viza de ieșire din Singapore. A fost un drum confortabil, însă mult, mult prea lung.

Iar la miezul nopții m-am reîntâlnit cu fierbințeala din Kuala Lumpur, cu mirosurile sale, cu visele mele. Oh, Doamne, ce bine este să revii după ani de zile într-un loc ca să vezi cum te-ai schimbat tu!

29, 30, 31 mai

Au fost zile de poveste, cu plimbări, odihnă, rătăciri, muncă intensă, vești minunate, arome, mâncare genială, trafic, emoții.

The Highlights:

- am mâncat cea mai bună mâncare din viața mea, la un restaurant micuț din Central Market - Precious. Îl recomand din suflet, nu am cuvinte să descriu atmosfera și bucatele.

- am fost invitați la Sky Bar Kuala Lumpur și am petrecut o seară magică, pe canapelele de lângă piscină, cu turnurile Petronas veghindu-ne visele, cu cocktail-uri, cu oameni minunați, cu lacrimi de fericire.

1 iunie

Ne pregătim de un nou drum. După trei orașe imense, urmează trei insule exotice. Prima oprire este Langkawi, unde vom sta 10 zile.

Îmi doresc foarte mult să îmi iau timp pentru mine, să scriu, să îmi pun emoțiile pe foaie, să vă spun povești de pe drum. Și o voi face, imediat cum văd marea...

Mulțumesc!

Foto by Vlad Semen with Canon 6D.