Zilele astea am fost pe litoralul romanesc si am cateva impresii la cald 🙂

Ne-am dorit de ceva timp o escapada asa, pe aproape de casa, in care sa fim doar noi doi, marea si cerul. Duminica pe la 5 dimineata am facut rezervarea, iar la 11 eram deja in Constanta.

Iata si ce am vazut/ facut + concluzii:

1. Vremea este perfecta la mare, la inceput de iunie. Soare cat sa te arda putin, nori, vant, ploaie, racoare. Toata gama. Aer conditionat doar in prima zi. Maxim 25 de grade.

2. De la Cazino Mamaia pana la plaja H2O sunt aproape toate deschise – hoteluri, crasme, terase, magazine, plajele amenajate. Gasesti absolut tot ce-ti doresti, la preturi decente.

3. Asta stiam, dar repet – constantenii sunt cei mai misto oameni. Au ceva special – o vulnerabilitate, o blandete, o candoare unice. Sunt atat de autentici, te privesc in ochi, nu se grabesc, nu fac un capat de lume din nimic, sunt acolo sa te asculte, ajute, sa iti zambeasca. Ii ador.

4. Plajele sunt superbe, perfect oraganizate, au toalete, sezlonguri, beach bars, mancarea e buna buna, ca la tara la bunica. Limonadele sunt mari si cu multa menta delicioasa. Frappeurile sunt ca la carte. Magazinele de familie te asteapta cu hamsii si turkish delights. Este plin de clatitarii si altele de genul. Nimeni nu te agaseaza, eu am stat de vorba cu femeia de vindea pufuleti pe plaja (singurul vanzator ambulant in perioada asta). Nu am auzit nicio manea, doar muzica faina, mai un Aerosmith, mai un jazz, mai cate o piesa de corazón caliente.

5. Sunt cam pretentioasa la cazari, hotelurile sunt… asa si asa. Evident, exista optiuni comfy si elegante, insa – din pacate – sunt si multe “gauri”, cladirile alea vechi comuniste, care zau daca mai au vreo sansa. Normal, in Mamaia s-au ridicat o multime de blocuri cu apartamente, asta a fost si alegerea mea – Tomis Garden – un apartament cu doua dormitoare, living, chicineta, doua balcoane – o bijuterie. (da, am platit, nu e reclama:). Intotdeauna va exista Iaki, pentru care are o mancare fabuloasa. Si imi place mult Turquoise Venus, statiunea copilariei mele.

6. In Constanta am fost doar la mall :))) Yeah, I know. Dar eram ff doriti sa “scapam” de oras si sa ne retragem pe plaja. Transportul in comun functioneaza perfect (in loc de maxi-taxi de Mamaia, au bagat autobuze noi cu air con si internet), plus exista varianta mea preferata – Black Cab. Ah, si daca tot vorbim de transport, am facut 1 ora si 55 de minute din Bucuresti, trenul merge perfect, la clasa I au bagat niste fotolii senzationale. Mi-a cam placut 🙂

7. Marti, pe la pranz, era anuntata furtuna. Am iesit la plaja, ne-am bagat sub o umbrela uriasa, am comandat limonada si am ascultat ploaia si valurile. Perfect moment!!

8. Ne-am plimbat, ca de asta am venit. Nu ai foarte multe optiuni, noi am mers pe plaja, prin apa, pana pe la H2O si inapoi, in alta zi am mers pana in satul de vacanta si ne-am intors cu telegondola. Casti gura prin magazine, te opresti la terase pentru un peste delicios, mai probezi niste rochii din in, mananci porumb fiert sau hamsii, te mai opresti pentru un cocktail sofisticat la un beach bar cu canapele in forma de barca si lumini batute de vant. Ah, si vis-a-vis de Tomis Garden este un Mega Image. Preturile sunt usor mai mari ca in Bucuresti, insa sunt mai diversificate produsele. Multa mancare gatita, delicioasa – am gasit inclusiv Nasi Goreng sau taitei thailandezi. 🙂 Asa, pentru asiaticii din noi.
9. Foarte multe cupluri cu copii mici. Plajele sunt imense, acum cam pustii, toata lumea e fericita. La tot pasul dai peste maci uriasi, lavanda, papadii, nisip fin purtat de vant, pui de pescarusi si de pisici. Lacul sclipeste magic la apus, se poate face windsurfing. Pe mare se da lumea cu banana si alte nebunii. Apa e cam rece, daaaar… era plina marea de copii, poate nu mai suntem noi asa de caliti :)) Marea este crystal clear, de un turcoaz transparent – se vad pestii 🙂 Pescarusii sunt fericiti.

10. Concluzie: cel mai mult si mai mult mi-au placut: macii, lavanda, oamenii, plajele curate, marea, ploaia si apartamentul in care am stat. Mai mergem.

As putea sa stau in Constanta o perioada, intr-o dulce uitare. Asta pana incepe agitatia de sezon. Apropo de asta, sezonul e anuntat de pe 16 iunie. Mai ai timp sa dai o fuga, sa te bucuri de mare, de turcoaz, de liniste, de flori.

Te pupa Mamaia!

Huge love & hugs,

?

Ioana

PS. Daca iti plac articolele de genul asta, in fiecare miercuri trimit un email cu o poveste. In aceste emails aberez despre viata, calatorii, descoperiri personale, explorari inside & outside of my world. Nu ma retin de la istorisiri (deloc) amuzante despre alcool, anxietate, succese desantate, frivolitati, gif-uri cretinele si, mai ales, F-words. I am that I am. Te poti inscrie aici