În cele unsprezece zile petrecute în Santa Cruz de Tenerife (bine, nu este prima dată când ajungem în acest oraș), am mers mult pe străzi, am căutat apartamente, am vorbit cu oamenii, am fost la plajă, am fost la cumpărături și am căutat intens lucruri care să nu-mi placă. Din fericire, nu am găsit absolut nimic. Santa Cruz este, cel puțin pentru mine, un oraș perfect pentru un trai liniștit, dar nu plictisitor, un loc în care poți să visezi, să muncești, să îți crești copiii și să te bucuri de viață, de libertate și de… vreme:) Iată motivele mele…

20 de motive pentru care m-aș muta definitiv în Santa Cruz de Tenerife

1. Oceanul este la câteva sute de metri de oriunde te-ai afla în oraș. Punct. Prima cerință pe care trebuie să o îndeplinească un oraș în care aș vrea să trăiesc!

2. Pe fundalul oricăror clădiri și blocuri se află muntele, în toată măreția sa. Fie ea și vulcanică.

3. Nu este un oraș mic și romantic, o stațiune pentru boemi și hipsteri sau o locație frumoasă și atât. Este un oraș viu, activ, vibrant, cu de toate.

4. Iubesc zgârie-norii și aici era o problemă. Însă Santa Cruz are blocuri, hoteluri și clădiri de birouri foarte înalte, de peste 20 de etaje. Dar și castele… Arhitectura orașului este impresionantă și perfect echilibrată:)

5. Viața are un ritm aparte, pe care l-am observat în majoritatea orașelor cu țărmurile scăldate de mare. Oamenii sunt mai calmi, mai senini, fac sport, sunt zâmbitori și ți-e mai mare dragul să întâlnești străini bine dispuși la orice oră, pe stradă.

6. Prețurile sunt excelente. Nu mă cramponez de lucruri din astea, dar când vrei să locuiești undeva te cam interesează cât dai pe chirie, pe curent, pe mâncare, oricât de aerian ai fi. În Santa Cruz găsești chirii la 300-400 de euro (cu toate incluse: apă, curent), prețurile la mâncare sunt cam ca la noi (uneori mai mici, alteori mai mari), iar calitatea produselor este incredibilă.

7. Normal că îmi place să culeg portocale și banane cu mâna mea, direct din copac. În Santa le găsești în piață, dar știu eu niște zone în apropiere unde experiența poate fi interesantă…

8. Factorul “vreme” este important. Tot timpul este bine! O primăvară dulce, perpetuă, cu ploi bogate, cu soare, vânt și aer parfumat.

9. În 15 minute ești la plajă (Las Teresitas) cu un autobuz care circulă din 10 în 10 minute și te parchează direct pe nisip. În mai puțin de o oră ajungi pe cele mai multe dintre plajele insulei, unele absolut spectaculoase.

10. Îmi place transportul lor în comun, care funcționează brici și care, din capitală, te poartă oriunde visezi să ajungi pe insulă. Prețurile sunt bune, îți poți face abonament, îți mai dau și bonusuri (adică drumuri gratis!).

11. Situația economică pe insulă s-a schimbat în bine. Am văzut asta în ochii oamenilor, în zâmbetele lor, în clădirile noi, în baruri, în restaurante, pe plajă. Peste tot vezi prosperitate și bucurie de viață.

12. Ador curățenia impecabilă din Santa Cruz. Dacă în sud dădeam mereu peste gunoaie, gândaci, străzi desfundate, interes scăzut al localnicilor și emigranților etc – în Santa Cruz situația este complet diferită. Este lună, iar oamenii își iubesc enorm orașul!

13. Nu cred că am văzut vreodată un parc mai frumos ca Sanabria. Toată zona din jur este genială, însă în parcul ăla poți să uiți de toate. Vegetația luxuriantă, cu miros de sevă, de flori tropicale și de apă de mare, copacii bătrâni, bolțile din plante exotice, băncile din lemn, savoarea unei jungle în super centrul unei capitale – cam asta înseamnă Garcia Sanabria.

14. Rambla este o stradă lungă, care coboară alene spre ocean și care este de o frumusețe greu de explicat în cuvinte. Copacii uriași care o umbresc îi dau un farmec din alte timpuri.

15. Străduțele din centrul vechi adăpostesc blocuri colorate (fără rufe agățate la balcoane:)) și baruri tipic spaniole, unde localnicii își beau San Miguel-ul de seară, baraquito-ul și fresh-ul de mango. Mirosul ademenitor de paella con mariscos sau de chorizo te face să te simți acasă…

16. Librăriile, magazinele, reducerile, fructele, piețele, înghețata. Perfecte!

17. În primul și în primul rând, orașul te cucerește prin… miros! Așa cum am mai spus: de mare, de sevă de plante tropicale, de nisip, de arșiță, de verde, de ploaie și de curat.

18. Mercadona! Mda, m-am îndrăgostit de un supermarket și este o poveste de dragoste statornică și lungă (5 ani and counting). Și ar trebui să explic, nu?! Nicăieri în lume n-am mai găsit un astfel de supermarket și am fost în muuuulte… Mercadona are cele mai grozave produse fresh (salată, avocado, ananas, banane, cartofi dulci, mentă etc), prețuri bune, pâine coaptă “în casă”, torturi, înghețată, ciuperci de pădure, dulciuri tradiționale canariene, mojito, chorizo, cel mai virgin ulei de masline, condimente și multe altele, care te fac să vezi viața în roz:)) Cel puțin pe cineva care adoră să gătească!

19. Internetul funcționează în limite acceptabile, sunt mai multe companii care se bat pe supremație și de aici iese un lucru bun. Noi am tras filme de pe un stick cu limita de 10 GB:)

20. Deci le-am cam enumerat pe toate: apartamente superbe, vreme bună, prețuri mici, mare și plajă, munte, un castel pe vârf de deal, parcuri tropicale, mirosuri divine, baruri și restaurante, viață culturală bogată și tradiții, mâncărică bună și proaspătă, plimbări oriunde vrei (în afară de legăturile cu bus-ul pe insulă, sunt și legături maritime/ aeriene între Canare, dar și zboruri directe către continent: Lisabona, toată Spania, Marrakech, Londra, Paris, Milano etc), internet, oameni faini, liniște și pace. Ce-și poate dori cineva mai mult?!

Și am să vă spun și câteva cuvinte despre hotelurile din Santa Cruz de Tenerife.

În cele 10 nopți din această toamnă petrecute pe insulă, am stat  în trei hoteluri din Capitală: Silken Atlantida (4 stele), Horizonte (1 stea) și Colon Rambla (3 stele).

Hotel Silken Atlantida nu se află în super centru (faci cam 20 de minute pe jos până în orașul vechi), însă este o clădire din sticlă înaltă, cu un view fabulos, cu niște camere senzaționale, elegante și curate, care îți dau sentimentul de siguranță și lux reținut. M-am bucurat enorm de cele 4 nopți petrecute aici! Prețurile variază în funcție de perioada în care te cazezi (sezon, ziua din săptămână etc). Noi am plătit cam 65 euro/noapte, de joi până luni. Hotelul mai are și două lifturi din sticlă, pe exteriorul clădirii, din care se vede oceanul, dar și o terasă superbă pe acoperiș . Plus, se află la două minute de stația de autobuze. Merită cu adevărat!

Horizonte este un hotel-budget de 1 stea, aflat fix în buricul târgului și care surprinde prin camere foarte spațioase, paturi confortabile, canapea din piele, birou, internet excelent. Singurul lucru pe care l-aș aminti aici este că, din păcate, pereții foarte subțiri te fac să crezi că ești la comun. Este ca un hostel mai evoluat. Am stat 2 nopți, am plătit 39 euro/noapte. Eu n-am avut un sentiment de siguranță aici și mi-am luat cu mine laptopul și aparatul foto, de fiecare dată.

Hotel Colon Rambla este altceva. Cele 3 stele sunt de fapt vreo 4. Noi am stat într-un Junior Suite, cu living (canapea, fotolii, TV uriaș, balcon de 10 mp, geam pe tot peretele), baie imensă cu cadă, dormitor de 30 mp cu două paturi și șifonier din lemn în perete, dar și bucătărie gen chicinetă, cu de toate. Toate astea la prețul de 50 euro/noapte + 6 euro/ ustensilele de bucătărie. Sunt foarte mândră că am avut ocazia să stau la acest hotel, care urcă “periculos” în top 5 “cele mai frumoase hoteluri din viața mea”! Amabilitatea, curtoazia și eleganța personalului, piscina superbă, confortul, luxul – toate îl recomandă!
Per total, sunt foarte recunoscătoare că am avut șansa să merg în această călătorie si să stau 11 zile pe insula mea dragă. Am redescoperit-o și am învățat multe despre mine, despre ea. De ce nu am rămas? Probabil că așa a fost să fie! Till we meet again…

În afară de fotografiile lui Vlad din acest articol, am făcut și eu câteva sute de poze, pe care mai apoi le-am triat și am urcat o parte din ele pe pagina de Facebook a blogului, adică AICI! Enjoy:)

Din Tenerife am adus 5 vederi superbe pentru voi! Dacă vă doriți să vizitați insula sau să aveți o amintire de la mine, vă rog să-mi scrieți un comentariu la acest articol. Vă mulțumesc mult:)

No Comments

1. Din 2007 m-am indragostit de Tenerife, poate din cauza ca a fost prima mea vacanta exotica, de locurile frumoase, de ocean, de oameni. In Santa Cruz de Tenerife nu am apucat sa ajung, dar este pe lista de vizitat cand voi merge in 2014 pentru 14 zile, nu pentru 7 zile (a fost timp insuficient) nu poti vedea nici macar jumatate din frumusetile acestei insule. 20 de motive pentru a locui acolo se aseamana cu 20 de motive pentru a vizita Santa Cruz de Tenerife. Macar odata in viata daca nu de mai multe ori merita sa vizitezi, sa intelegi istoria acestei insule, sa cunosti cultura acestor oameni care mi se pari calzi, veseli, care stiu sa-si respecte obiceiurile, sa faca negot.
    Cred ca deja am o lista mare de obiective turistice de vizitat, sa revad Loro Parque, oceanul, Teide, Jungle Parque, magazinul Tenerife Pearl si poate cel mai mult doresc sa merg in croaziera sa vad delfinii poate si balenele, un safari in La Gomera cu jeep-ul. Cele mai frumoase amintiri.

2. Subscriu pentru argumentele 8 si 12,curatenia si aerul parfumat.Este ca un cadou,un supliment de paradis.In Bucuresti trebuie sa-mi tin respiratia cand merg pe strada,din cinci in cinci metri.Cainii si oamenii se usureaza pe strazi.O situatie asemanatoare am intalnit in mult laudata Elvetie,la Berna,cu urme ale consumului de bere pe bulevardul principal.Sunt putine orase in lume unde sa-ti faca placere cu adevarat sa traiesti.

3. Totusi,de ce nu ma atrage Santa Cruz,nu stiu…Nu l-am vizitat,dar din poze imi pare un fel de Bucuresti un pic exotic,poate mai curat.In privinta rafinariei,am citit pe net despre frecventa unor boli respiratorii in Santa din aceasta cauza.Desi la noi la Ploiesti se simte gazul de la distanta,si traieste lumea si acolo.Pot spune ca imi plac portiuni din orasele din sud.In orice caz,cat am stat in Tenerife am avut o senzatie de neliniste din cauza lipsei…pamantului,peste tot era acel tuf vulcanic.Desi,suntem in zona vulcanica,la fel ca si ei…

4. Am uitat sa raspund la ultima intrebare,ce ar mai lipsi-desigur,sursa banilor.

5. nu am fost in Tenerife, dar din ce descrii si din poze, m-as muta fara discutii in acest splendid coltisor de lume 🙂

6. Si am mai uitat ceva…Despre sistemul medical-nu stiu cum mai e,stiu ca in Spania era foarte favorabil imigrantilor,dar au intervenit niste schimbari din cauza crizei,nu cunosc amanunte in legatura cu asta,mi se pare important.

7. Fara legatura cu Spania,am cunoscut in urma cu cativa ani intr-un spital din Bucuresti o doamna,castigase loteria vizelor si plecase in SUA la o varsta mijlocie,spunea ca datoreaza 35000 de dolari pentru o operatie de sold,asa ceva,sotul lucra inca acolo pentru acoperirea datoriilor;venise sa faca o alta operatie,de care ii era tare frica.Reusisera sa-si ia in Buc.etajul unei vile,undeva pe Ferdinand.Mi s-a parut oribil,absolut oribil sa muncesti atat si apoi sa platesti spitale.Si cat mi-am dorit sa ma mut acolo…

8. :)))) Tenerife a fost visul meu pentru luna de miere anul acesta… din pacate nu am reusit sa ajungem.. si dupa ce am citit articolul tau :)))))) imi este si mai ciuda.. sper din suflet sa reusim sa ajungem la anul… chiar am auzit numai pareri de bine despre Tenerife ca destinatie exotica 🙂

9. Imi vine sa ma duc acum acolo…Tare frumos pare sa fie!

10. Buna in primul rand!
    Am fost si eu in tenerife in ianuarie 2012 si a fost superb! 14 zile de vis! De ce in ianuarie? Noi, (eu si sotia mea) sarbatorim in ianuarie casatoaria noastra si ne-am facut acest moft. Acum deja mi-am amintit din cele scrise de tine cum a fost si deja imi este dor. Acum sunt cu wizz si ryan deschise pentru a gasi cel mai bun pret (cca 400 euro transport 7-9 zile depinde de combinatie).
    Noi cand am fost in 2012 am stat intr-un hotel de apartamente in los gigantes si am fost multumiti. (cca 1800 lei/14 zile) plus ca ne-au dat un apartament cu 2 camere plus living, puteam sa mai luam inca o familie daca stiam. Am inchiriat masina 14 zile cu 210 euro (Opel Corsa) foarte buna pt 2 persoane, daca sunt mai multe persoane recomandam una cu motor mai mare de 1.2.

Per total a fost super!

Plecam in 2 saptamani!!! Abia astept!!!

11. Vacanta frumoasa si de abia astept poze si pareri:)