După o zi şi o noapte de coşmar, nici măcar nu-mi imaginam că voi mai reuşi să mă ridic din pat, ce să mai vorbim de plimbări şi descoperiri… Deja mă împăcasem cu ideea şi îl rugasem pe Vlad să meargă singur prin Capitala Olandei şi să se bucure de ce are mai frumos acest oraş. Dar iată că norocul meu legendar a fost cu mine în Amsterdam:)) Duminică dimineaţă m-am trezit oarecum bine, fresh şi energică. Vroiam să plec la drum şi asta era cel mai important lucru! Astfel, am avut parte de experienţe de neuitat şi a fost poate, cea mai intensă zi petrecută în Amsterdream:) Iată detalii şi o galerie foto uriaşă!

Amsterdream, by KLM Romania – Day Three

Cu un traseu bine stabilit de la hotel, am plecat spre Centraal Station, prin Red Light District – care ziua arată la fel de bine ca şi noaptea. Ce puteţi vedea pe aici? În afară de barurile stradale, de terasele înconjurate de aburi de iarbă, de tinerii care se plimbă cu barca pe canale şi de magazinele cu… diverse, veţi găsi în Cartierul Roşu şi cea mai veche clădire din Amsterdam – şi anume, o biserică foarte frumoasă, construită prin anul 1213 – De Oude Kerk. Interesant este faptul că dacă o ocoliţi, veţi observa între pietrele din jurul bisericii, un simbol al zonei, creat de Rob Hodgson. Vă las să-l descoperiţi în poze!
Quartier Putain este un bar/cafenea unde poţi să tragi un fum, să priveşti absent trecătorii sau să admiri vitrinele cu perdele roşii. Interesant este că “funcţionează” şi ziua, şi noaptea. Probabil se lucrează în ture…
Cartierul este foarte cool, iar preţurile nu te trimit înapoi la hotel. Oamenii sunt veseli şi atractivi, iar imediat după clădirile înclinate, vei găsi Centraal Station – de unde pleacă majoritatea vaporaşelor şi mijloacelor de transport terestre.
Ăsta ne era şi nouă traseul: am traversat gara şi ne-am oprit în staţia de ferry-uri către “insulele” oraşului sau, mai bine zis, către Amsterdam-Noord, o zonă foarte puţin turistică. Aceste vaporaşe sunt gratis şi vă recomand o plimbare cu ele – astfel veţi avea parte de un alt… Amsterdam!
Nu ştiu exact cum am reuşit, însă am luat un ferry greşit şi am ajuns într-o zonă cu fabrici părăsite, vapoare transformate în hoteluri şi restaurante şi, cireaşa de pe tort – IJ Kantine! Fără îndoială, este unul dintre cele mai interesante baruri în care am fost până acum, uriaş, aerisit, cu servire minunată şi cu cea mai grozavă prăjitură cu mere din lume! Trebuie neapărat să ajungeţi aici:)
Am luat acelaşi ferry la întoarcere, am rămas cu gura căscată la aglomeraţia din zona gării şi am traversat din nou Cartierul Roşu – de data asta prin cea mai frumoasă parte a sa. Mi-a plăcut la nebunie şi vă recomand să priviţi pozele cu atenţie, pentru a surprinde cât mai multe detalii! Pizza şi vibratoare, ciuperci şi măşti din piele, restaurante de lux şi sex-lounge, cafenele şi locante fără descriere…
Spre după-amiază am plecat spre un Irish Bar celebru, însă până acolo am făcut un alt traseu interesant: am traversat toată zona muzeelor, ne-am distrat cu toţi cei care făceau poze cu I AMSTERDAM, am trecut de sediul Booking.com, de Fabrica de bere Heineken şi am ajuns într-un cartier foarte liniştit şi foarte frumos: Rembrandplein. Am traversat numeroase canale decorate cu flori şi am ajuns pe malul Amstelului, unde – la numărul 100 – se află Irish Bar Mulligans. Ce găseşti aici? Muzică live tradiţională, bere rece, atmosferă boemă.
Apoi ne-am întors prin Muntplein din nou în Red Light District, unde însă nu am găsit nici măcar un locuşor liber să bem o bere, limonadă, ceai. Aşa că ni le-am cumpărat din supermarket şi am mers în parcul de lângă hotel – cel mai mare şi mai frumos din Amsterdam – Vondelpark.
Obosiţi, răciţi, dar foarte, foarte fericiţi – am încheiat seara cu o discuţie lungă despre cele mai frumoase locuri pe care le-am văzut până acum, despre unde am vrea să locuim în viitor şi despre cât de necesar şi fascinant este Amsterdamul pentru noi.

Iată mai jos galeria foto, by Sony NEX 5:

Va urma şi ziua a patra, dar şi un concurs interesant! Staţi aproape:) Vă mulţumesc!