De cand a dat frigul in Romania, ma tot gandesc la plaja superba din El Candado, cartierul meu de suflet din Malaga. Am locuit acolo doua luni (ianuarie-martie 2019) si am avut parte de tot felul de revelatii.

Cu multi ani in urma, cand inca nu calatoream intensiv, aveam eu o lista foarte scurta cu orase in care as vrea sa locuiesc: Los Angeles, Singapore si Malaga. Nu stiu exact de ce si cum alesesem eu locurile astea. Intre timp, am fost putin prin lume, am adunat povesti si, mai ales, emotii.

Los Angeles nu cred ca este pentru mine. In Singapore am fost de… 7-8 ori. Cred :)) M-am indragostit la prima vedere, iar la a doua n-am mai fost asa de incantata. Am tot mers ba dupa o viza, ba dupa o poveste, ba sa cunosc niste oameni magici. Clar, este un oras fain, insa nu de stat long term acolo, decat daca ai un business/ job super mega interesant si care implica deplasari in zona. In decembrie trecut, m-am hotarat sa dau o sansa Maltei si Andaluziei 🙂

Noi am fost in ianuarie si februarie – toata iarna este vremea perfecta, insa as recomanda o vacanta in martie si poate la inceput de aprilie (pana la Paste), cand infloresc toti portocalii, iar orasul miroase divin.

Am aterizat noaptea in Malaga, iar Vlad mi-a spus in taxi ca “orasul asta nu are nimic deosebit”. I-am zambit si i-am zis ca “exact asa vreau sa fie orasul viselor mele. Deloc iesit din comun.”

Timp de doua luni am stat in 3 airbnbs. Anyway, oricat de faina ar fi Malaga, sta prost la capitolul hoteluri.

Iata ce cazari recomand in Malaga:

* AC Hotel by Marriott Malaga Palacio – asta daca esti pe fuga si vrei sa fii in centrul actiunii sau daca esti la vreo intalnire business. Aici gasesti si cel mai frumos rooftop din Malaga.

* Gran Hotel Miramar Málaga, un hotel de 5 stele, cu o pozitie perfecta pe Malagueta, pentru zile de rasfat. Arata foarte bine si au tot felul de evenimente interesante.

* Hotel California – este de 2 stele, o solutie budget foarte buna!! Cochet, cu preturi faine, in spirit andaluz si cu un rooftop cu vedere la mare. Se afla intr-un cartier rezidential din Malaga, El Limonar, ai supermarketul la 100m si plaja la 200.

Noi am stat in 3 airbnbs:

* un apartament fix langa Farul din Malaga, in prima linie la plaja, de unde vedeam niste rasarituri senzationale.

* apoi am stat in El Limonar, intr-o vila privata, cu multa liniste si gradina cu veverite. (tot la max 100m de plaja).

* iar o luna am stat in El Candado, unde mi-a placut si cel mai mult. Aici nu vezi picior de turist, plajele sunt uriase si pustii, iar crasmele au un farmec aparte. Toata zona este foarte colorata si linistita.

Cand m-am trezit in prima dimineata in Malaga, soarele a rasarit din mare si mi-a oferit un super spectacol. Era 5 ianuarie.

Ne-am grabit la Mercadona – supermarketul nostru preferat inca de pe vremea cand locuiam in Tenerife.

Daca in Bali eram extrem de mandra de aleea mea care ducea la market (o zona de jungla si case superba), in Malaga am trecut la alt nivel. Cum este sa mergi la supermarket pe plaja, prin nisip, cu 25 de grade, pe 5 ianuarie? Perfecto!

Mai mult de atat, Malaga a venit cu o mare surpriza.

Stii oamenii aia de fac vision boards cu tot felul de poze din locurile in care isi doresc sa ajunga? Ei, bine, eu aveam asa ceva in cap – cu locuri/ emotii/ amintiri perfecte de peste tot pe unde fusesem. Am strans de-a lungul anilor imagini mentale despre cum as vrea sa arate orasul perfect din visele mele.

* o alee umbrita de copaci imprumutata din Tenerife.

* o plaja cu valuri din Bali.

* trotuare albe si curate din Singapore.

* muzica din alte vremuri.

* respect fata de oameni. o lejeritate si diversitate pe care le vazusem in Dubai.

* cladiri coloniale din alta epoca.

* un parc din Santa Cruz.

Toate astea, and even more, le-am gasit in Malaga exact ca in visele mele. A fost “a perfect picture”, a fost ca un film pe care il mai vazusem pe bucati, dar pastram nostalgia aia, feelingul, emotia.

Mai mult, noi ca doi carcotasi ce suntem, am strabatut Malaga de la nord la sud si de la est la vest, (da, am fost si la periferie:)), si am tot cautat ceva, orice, care sa nu ne convina, sa nu ne placa. Sa spunem: “mda, aici se putea mai bine”. Nu am gasit. Nimic. Nada.

Orasul este perfect pentru locuit, trait si iubit.

Dintre locurile mele preferate, iata ce-ti recomand:

* Galopain De París – este o cafenea pentru localnici, detinuta de un francez superb, cu o engleza perfecta, si unde am baut cea mai buna cafea vietnameza din viata mea.

* Parque de Málaga – este o fasie lunga si exotica putin mai sus de port, care desparte practic Malagueta de centrul vechi. Este un parc vintage, elegant si plin de papagali si flori tropicale.

* Rooftop barul de la Marriott. Au happy hour si o priveliste ametitoare. Ah, si piscina.

* Casa Aranda, una dintre locantele celebre si vechi din centru, renumita pentru churros si ciocolata calda. Mergi dupa 11, dimineata este super full.

* El Corte Inglés pentru shopping, sunt mereu reduceri si gasesti acolo de la Gucci la designeri spanioli si mass market.

* Noviembre Healthy Food, in inima centrului vechi, este locul meu preferat pentru smoothies. Sunt foarte talentati si au si o bautura care se numeste “Bali” si are ghimbir, lemongrass si alte minunatii. Daca esti familiarizat cu Spania, stii deja ca ei servesc mai mult bere si cafea, decat sucuri. Ei, la Noviembre, vei fi rasfatat.

* Dulces Dreams Boutique Hostel & Café Gallery – are o terasa pe acoperis foarte intima si romantica. Vederea este la centrul vechi si cateva biserici superbe.

* Playa de la Caleta -> it’s a big NO! Este turistica, iar crasmele scumpe si mancarea proasta.

* daca faci o plimbare mai lunga pe jos, vei descoperi El Balneario – Baños del Carmen. Este un restaurant din alte vremuri, cu chelneri scortosi si fete de masa albe. Insa preturile sunt divine, iar valurile ajung foarte des pe terasa. Un spectacol in sine. Fostele gradini ale bailor andaluze sunt acum parasite, adica vei vedea doar pini si portocali.

* continua plimbarea pana in El Palo si vei descoperi un cu totul alt oras. Mult mai apropiat de America Latina decat de Europa, cu crasme si muzica live pe plaja, cu case mici si colorate, pisici, oameni veseli, si niciun turist. Duminica se aduna toti malaguezii acolo, la peste prajit si fructe de mare. Preturile sunt si ele complet diferite fata de cele din centru 🙂 You are welcome!

* in El Candado, restaurantul meu de suflet este El Pescador, un fel de bodega pe plaja, cu musama pe mese si un peste spada divin. Cred ca am comandat acelasi fel de mancare de vreo 5 ori aici (peste spada cu cartofi nature si lamaie), o chestie care nu-mi sta deloc in caracter :)) Ah, iar berea vine in halbe inghetate si costa 2 euro.

* intr-o duminica din februarie in care toate plajele erau asaltate de localnici, am descoperit si Playa Peñon del Cuervo, pustie si cu un mic restaurant elegant. Noi ne-am luat sampanie de acasa si am stat acolo, sa ascultam valurile.

Normal, am fost la Carrefour (mai multe locatii, in afara orasului), ne-am cumparat telefon din Malaga, ustensile de cafea, si muuulte nimicuri de pe la magazinele chinezilor.

Imi placea ca duminica sa fac ce faceau toti localnicii din El Candado: mergeam la biserica de cartier, apoi la loterie (o adevarata pasiune in Spania), stateam la o cervecita la soare si imi cumparam flori, apoi mergeam amandoi pe plaja la un loc al nostru ferit de stanci.

Cea mai frumoasa zi din Malaga a fost cand am descoperit frangipani in Soho, ne-am plimbat prin centru, am fost la Mercado Central de Atarazanas si am mancat smochine cu migdale de la un domn in varsta tare simpatic, ne-am dat o ora cu un catamaran si am baut mojito, am mancat la un restaurant indian din Muelle Uno (Amigos), am fost la Mercadona dupa fresh de portocale, iar acasa am cules lamai din gradina complexului in care locuiam si am facut gem 🙂

Da, ne-am cautat casa in Malaga si in Marbella (care nu mi-a placut deloc!!), insa eram intr-o perioada de mare plictiseala in viata mea si parca voiam mai mult.

Malaga este un oras perfect de trait, iubit, locuit, poate insa doar iarna sau doar de la o anumita varsta incolo, cand nu te mai macina dorurile si chemarile lumii.

6 pași simpli pentru a-ți împlini orice dorință

Descarcă acum acest mini-curs gratis și învață cum să-ți împlinești visurile urmând o strategie super simplă și clară.