Timp de o luna (mai-iunie 2021) ne-am facut bagaje super light si ne-am mutat in Corfu, Grecia. Sa locuim, sa traim, sa experimentam, sa respiram.

Inca de la inceput, mi-am depasit o limitare. Imi era frica sa inchiriez case in locatii remote, pentru ca noi nu conducem si – in luna mai – sezonul era abia la inceput, nu mergeau autobuze si nici nu aveam zbor direct (cel putin la dus). Plus, in zonele turistice nu gaseam case care sa-mi placa si sa-mi satisfaca mie dorinta de izolare/ natura/ plaja/ liniste.

Asa ca, de data asta – am ales cu sufletul – un apartament cu doua dormitoare, doua bai, bucatarie, terasa – intr-o vila aflata intre doua sate (Barbati si Nissaki, pe coasta de est), langa o plaja mica si stancoasa, cu muntele in spate si cu o priveliste de poveste.

Initial am stat doua nopti in Corfu Town, pentru ca zborul Atena-Corfu a ajuns destul de tarziu si mi-am dorit sa explorez si orasul. Am ales un apartament elegant (Casa de Colores) si l-am achitat prin booking (el exista si pe airbnb). Ne-a asteptat o fata tare draguta, ne-a dat multe informatii despre restaurante si ce e de facut prin zona.

Doar ca… am ajuns in very low season, totul era inchis. Orasul prindea viata dupa ora 14, pentru pranz si, probabil, seara. Nu am fost foarte incantata de centrul vechi, am tot facut comparatii cu Chania, Creta – unde mi s-a parut super romantic. In Corfu Town am mancat la un restaurant aflat in Michelin Travel Guide, am testat bucatele locale si a fost ok.

Insa am fost mai mult decat bucuroasa sa ne mutam in satul nostru remote 🙂

Cand am ajuns la apartament, usa era deschisa si eram doar noi intr-o vila superba, cu gradina si BBQ, aflata intr-o livada de maslini, peste drum de o plaja pustie si absolut divina.

Apartamentul l-am luat tot prin booking si am platit pe saptamana. Proprietarul mi-a raspuns instant la emails, aveam si posibilitatea sa fac o “intelegere” cu el, insa am preferat plata online. Parintii lui locuiau la 5 minute si au avut grija de noi ca de copiii lor. Zambete, bucurie, ajutor, surprize, bunatate.

Cam asa a fost toata aceasta experienta in Corfu.

Am tot citit pareri ca ar fi grecii tristi/ saraci sau ca “lumea o duce greu” – well, este exact asa cum crezi si cum te simti. Grecii “nostri” erau optimisti, deschisi, prietenosi, fericiti, cu un bun-simt senzational, serviabili fara a fi servili. Iar lumea o duce foarte bine. Cei care vor sa fie fericiti SUNT – pur si simplu. Se adapteaza la tot. Cei care vor sa calatoreasca o fac si gata. Cei care vor clienti au.

Exact asa:

• un magazin inchis din cauza lipsei turistilor – si-a facut shop online si un client service excelent – livra door-to-door. Ajuta si localnicii si turistii rataciti ca noi. Perfectiunea!

(Practic in 17 ani de cand lucrez in online, n-am vazut client service mai bun si mai atent ca la acest magazin. Se numeste JOY, il recomand din suflet.)

• un restaurant superb din Nissaki, desi avea doar 3-4 mese full pe zi, ramanea deschis si se ocupau de el – mama, tata, bunica, bunicul, pana si fetita de 10 ani. Te intampinau cu un zambet care iti topea inima si gateau SENZATIONAL, ca la ei acasa.

Vitamins Taverna este restaurantul meu preferat si merita o vizita pe insula doar pentru mancarea servita aici. Este cu suflet. Plus, tot satul Nissaki este o bijuterie.

• am intalnit de vreo 4-5 ori greci cu diverse business-uri care ne recomandau “produsele” cele mai ieftine din inventar, sa nu cheltuim prea mult, sa ne fie bine. Inclusiv la barca – omul marii care avea business-ul *cam pe butuci, ce-i drept* – ne-a recomandat cea mai ieftina si mica barca. Am ales ce am simtit, ca nu te uiti la bani cand vine vorba de barci :))
  • la magazinul cel mai apropiat de noi (1,5 km) serveau doi frati care ne-au ajutat inca de la prima vizita. Sa ne dea ce-i mai bun, sa ne printeze actele, sa stea la povesti, sa raspunda la intrebari care mai de care, sa ne retina produsele preferate si tot asa.
  • la magazinul din satul celalalt – Barbati – am intalnit un grec care “incercase” sa faca facultatea de medicina la Iasi (pentru cei care nu stiu, eu sunt din Iasi). Am stat la povesti, am vorbit despre calatorii, despre business, despre viata, despre barci, si plaje, si cafea, si vinuri. (nope, nicio secunda nu s-a discutat despre boli si lipsuri).
  • taverna de pe plaja noastra s-a deschis fix cu o saptamana inainte de a pleca de pe insula. Dar… pe toata perioada, am avut acces la sezlonguri gratis si la baie. Recomand Glyfa Taverna – este luxury si farm-to-table (sau mai bine zis sea-to-table). Niste oameni fabulosi!

Ce am facut timp de o luna in Corfu:

• am cam zacut pe terasa si ne-am minunat de maslini, de mare, de luna plina, de aer parfumat, de oleandri in toate culorile paradisului, de pasari superbe, de vant, de soare, de ploaie si de zeci de curcubeie.
  • am gatit in casa, am facut gratare, am mancat toata feta si toate rosiile divine de pe insula, am baut aperol si bere locala (pentru cunoscatori – Mamos & Fix beer are the shit:)
  • am facut excursii (pe jos) in satele vecine. Am mers de doua ori la Vitamins, am descoperit un magazin unde o doamna draguta vindea oua proaspete, pepene galben, salata si dovlecei de la ea din gradina (ah, ce captura si ce bucurie a fost!).
  • cand au inceput sa circule autobuzele, am mers mai departe. O excursie de o zi in Kassiopi, in nordul insulei – oras de care m-am indragostit. Cea mai albastra apa, cele mai faine magazine, cele mai frumoase rochii. Mi-ar fi placut sa locuiesc acolo.
  • Am fost si in Ypsos si in Dassia – mai la sud de noi – si pe plaja, si pe la magazine, si restaurante. Frumos, dat tot mai frumos la noi in sat:))
  • Am regretat putin ca nu au mers autobuzele prin locuri turistice (in vest si nord), dar ramane pe alta data.
  • am inchiriat o barca si am condus noi pe toata coasta de est a insulei – a fost practic momentul de aur al acestei aventuri. Mi-a placut la nebunie si ma si pricep :)) Recomand din suflet Fontas Boats din Nissaki, noi am dat 100 euro/ full day cu barca mea preferata – Frida *plus combustibil (pentru ca am forjat-o putin pe valuri, s-a dus in vreo 40 de euro, dar puteam si mai bine :)).
  • ne-am plimbat pe dealuri (mai mult Vlad) si ne-am facut noi prieteni – un cal alb si o broasca testoasa.
  • am mers la plaja. des. la fiecare doua zile. am stat pe sezlong si am admirat marea, cerul, avioanele, yachturile, pestii, fluturii. Vlad a inotat dupa pofta inimii. am baut bere, am ascultat muzica, am mancat pe plaja, am facut live-uri, am lucrat cu studentii mei. Perfectiunea.
  • si da, sa fii digital nomad oriunde in lume presupune si munca. Am avut multe zile de lucru de dimineata de la 4-5 si pana spre dupa-amiaza. Bucurie si libertate.
  • legat de internet – am avut wifi excelent la cazare, insa eu am folosit 4G de Romania YOXO.
  • unul dintre cele mai frumoase momente de pe insula a fost in prima seara, cand am iesit pe terasa apartamentului nostru din Corfu Town si am fost inconjurati de licurici.
  • un alt moment perfect a fost cand am avut trei curcubeie in acelasi timp – pe coasta de est, inspre munte si in mijlocul marii.
  • si de luna plina a fost un spectacol – sa o vezi rasarind rosie uriasa din mare si sa o urmaresti cum creeaza poduri de lumina peste apa. Magic.
  • m-am bucurat enorm de fluturi, de flori, de liniste. Am avut si niste vecini la un moment dat – o familie de italieni si cateva doamne din Franta. Insa nimic deranjant. (ah, am mai spus ca noi suntem anti-sociali, da? :))

Concluzii =

• viata de digital nomad este la fel oriunde ai fi – muncesti, te distrezi, explorezi, stai la povesti, creezi, visezi.
  • alege intotdeauna cu sufletul, nu cu portofelul. Banii vin si pleaca.
  • fii bucurie! Alege sa te simti bine, no matter what. Da mai departe bucuria asta. Zambeste, asculta, iubeste. TOT, oricum, oriunde, mult, intens, like crazy.
  • mergi in extra-sezon. Ai acces la “the real life”.
  • insula Corfu – libera si linistita – a fost o binecuvantare.
  • nu mai judeca oamenii prin prisma starilor tale. Mai intai alege sa te simti tu mai bine si apoi vezi ce se intampla 🙂 Oamenii sunt peste tot la fel -> ca tine.
  • toate experientele pe care le ai sunt create de tine si iti sunt de folos. Generalizarea este drumul cel mai scurt catre credinte limitative.
  • deschide-te spre nou, spre necunoscut. Lasa viata sa te surprinda. Incearca mereu ceva nou, oricat de frica ti-ar fi.
  • Grecia este o stare de spirit, Corfu este o insula superba, dar categoric “not my style”. I’m more into the exotic, deep, sensual lifestyle.

Mi-au trebuit sase saptamani sa scriu povestea asta, pentru ca abia acum m-am “readaptat” si abia acum sunt pregatita pentru un nou inceput.

Tu ai fost in Corfu? Ce ti-a placut cel mai mult? Ti-ai dori sa locuiesti acolo long term?

6 pași simpli pentru a-ți împlini orice dorință

Descarcă acum acest mini-curs gratis și învață cum să-ți împlinești visurile urmând o strategie super simplă și clară.