Pana pe la 14 ani, am fost in fiecare an la mare cu parintii mei. Luam trenul din Iasi si, dupa o noapte luuuunga, ajungeam in Constanta. Inca o ora si eram prin Saturn, Jupiter, Neptun, Venus sau Olimp, cum prindeau si ei bilete si cazari.

Imi amintesc de ultima data cand am fost la mare doar cu mama. Am inchiriat o bicicleta din aia dubla si am pedalat pe esplanada, luand toate statiunile la rand. Mancam inghetata, radeam din orice, ne balaceam in mare si eram foarte fericite.

Din toata perioada aia nu-mi mai amintesc nicio cazare in care am stat, cred ca am blocat cumva amintirile, ca deh, de mica visam la hoteluri de lux. Iar in anii ’90 (si ceva), poate doar prin Neptun sa fi fost ceva mai de Doamne ajuta.

Cand am crescut, m-am reintors pe litoralul romanesc din dor si nostalgie, insa am ales (mai mereu) Mamaia. Am prieteni in zona, imi place plaja, sunt hoteluri si apartamente frumoase.

Dupa ce calatoresti intensiv prin lume, o faci pe influencerul prin Asia de SE, si stai in zeci de hoteluri de 5 stele, te inveti cu binele. Ca asa e frumos. Iar de la o varsta, inveti si cine esti, ce-ti place, ce se simte bine pentru tine, ce convingeri si nevoi ai.

Anul trecut, de exemplu, am fost la Iaki si Tomis Garden in Mamaia, si nici nu mi-as fi imaginat ca voi merge in alta parte pe litoral. Ever. Oricat de calatoare as fi eu, sunt atasata de locurile mele de suflet, unde ma simt ca acasa.

Dar uite ca Universul a conspirat cumva si, pe la final de mai-inceput de iunie, cand pofta mea de mare ma da afara din casa, am ales o statiune din sudul litoralului, Olimp.

N-am mai fost in zona de vreo 17-18 ani. Habar n-aveam la ce sa ma astept, mai ales ca nu e tocmai sezon in aceasta perioada. Nu am masina si nici nu ma dau in vant dupa deplasari pe distante mari.

Insa am avut un motiv foarte foarte bun pentru care am ales Olimp. Prietena mea, Flavia Cojocaru, s-a facut “proprietareasa” si are 5 apartamente intr-un bloc nou construit, fix langa plaja. Si nu orice fel de apartamente, sa ne intelegem, pentru ca printesa din mine are nevoie de confort, spatiu, view si multe altele.

Blocurile sunt noi si curate, intr-o comunitate ingradita, cu parcare si paznic 24 din 24. Sunt la 3 minute de plaja, cobori o scara si dai de sezlonguri si mare. Este si un mini-market fix langa cladire, dar ai si alte magazine, farmacii si restaurante in statiune.

Noi am stat la etajul 6 (alegerea mea), insa Flavia are apartamente si la etajele 10, 11 pentru vederi spectaculoase.

Intri direct intr-un living urias, cu canapea bej confortabila, TV smart, masa de dining, baie si bucatarie dotate cu tot ce-ti doresti – frigider mare, cuptor cu microunde, cuptor normal, plita, Nespresso. Peretele din fata livingului este din sticla si vezi rasaritul pe mare, in toata splendoarea. La 5.30 AM eram nelipsita de la show 🙂

Apartamentul are doua dormitoare mari si luminoase, ambele cu paturi duble, spatii de depozitare, baie cu geam si cabina de dus. Fiecare dormitor are balcon propriu, iar de pe terasa mea se vedeau toate statiunile si plajele pana prin Jupiter.

In fiecare dimineata, ieseam cu Vlad pe terasa, la cafea, si ne alegeam ce plaja si ce sezlonguri ne dorim pentru ziua in curs. Ah, si admiram avioane de agrement, pesacarusi, randunele si ascultam mierlele cantand.

Si, totusi, ce poti face 5-7 zile la mare, in statiuni?!

• Mangalia este la 10 minute de mers cu masina, ai acolo Lidl si Kaufland, pentru cumparaturi. Noi ne-am luat ingrediente pentru un curry thailandez, executat cu iubire si cu… vedere la mare.
  • In Olimp am stat pe Plaja Mediteraneo, unde mergeam cu frapiera din apartament, aperol si gheata, si apoi urcam pe langa Hotel Ciresica (au pauni superbi), traversam Parcul Olimp si ne opream la terasa Oceanic sa mancam cea mai buna pizza si rata cu varza si mamaliguta, ciorba de pui si de peste si alte minunatii. Servicii impecabile, oameni simpatici, multe pisici, si seara ne canta o privighetoare din teiul inflorit de langa masa.
  • Intre Hotelurile Belvedere si Panoramic, se pregatea deschiderea unui mini-complex cu magazine si restaurante, tot acolo ai si piscine si terasa Bicaz cu sezlonguri la mare. Nu mai vorbesc de faptul ca toata statiunea este super verde si am mirosit lavanda si sute de trandafiri de toate culorile.
  • Poti face o excursie prin statiuni (down memory lane, sa zic asa): Neptun, Jupiter, Venus, Saturn. In Neptun, pe lac, vei gasi nuferi si lebede, dar si cluburi pe plaja, daca iti plac petrecerile.
  • Am auzit de niste restaurante celebre ca Pofta Pescarusului din Costinesti sau Popasul Pescarilor din Olimp, dar poti da o fuga si pana la Sandalandala in Vama (daca esti nostalgic).
  • Poti petrece o zi superba la Limanu. Inchiriezi un velier si te plimbi 8 ore pe mare (sau poti ramane si peste noapte). Detalii la Life Harbour Marina – in iunie au preturi excelente.
  • La 10 minute cu masina de apartament este Herghelia Mangalia, care se poate vizita de luni pana vineri, intre 8.30 si 16.30, si unde poti admira rasa Pur Sange Arab.
Sursa: Herghelia Mangalia
  • La 15 minute nord de apartament, vei gasi celebra Faleza 23, care face ‘ravagii’ momentan pe Instagram. Campurile cu maci, plaja pustie, traseul pitoresc – merita o deplasare in zona.

Sursa: Faleza23.ro

• La 20 de minute cu masina, iti recomand sa mergi la Ana Hotels Europa, pentru o zi de rasfat la SPA.
  • Tot la 20 de minute de apartament, poti merge la Aerodromul Tuzla, pentru un zbor superb peste litoral. Preturile sunt super ok.
  • Si, evident, poti face ca noi, sa-ti iei frapiera din apartament si o sticla cu bautura ta preferata, si sa stai la plaja, sa inoti si sa te bucuri de soare si de o carte buna.

Cinci zile au trecut foarte repede pentru noi. Au fost momente in care am vazut atat de multa frumusete pe metrul patrat ca nu mai aveam cuvinte. Am fost si foarte obosita, ca marea poate avea efectul asta. Am dormit la umbra aerului conditionat cat pentru tot sezonul :))

Cele mai faine momente au fost cand – am numarat o zi intreaga fluturi (m-am plictisit pe la 35 :)), un pui de pisica l-a adoptat pe Vlad tocmai cand il durea stomacul si l-a vindecat cu iubire, ne-a plouat dintr-un nor razlet pe o plaja pustie, am stat la povesti cu prietena mea intr-un foisor ascultand paunii, rasariturile din apartamentul Olimp35, prima seara pe plaja, cand nu ne mai saturam de mare, de pescarusi, de liniste, de frumos.

Daca vrei si tu, ii poti scrie Flaviei pe Insta. Uite aici cum arata apartamentele Olimp35. Tot ea iti va comunica si pretul, este in functie de perioada in care iti doresti sa mergi.

Cum ti se pare? Ai merge in vacanta la Olimp?